NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail art sunday: tema streck

Kategori:

Så var det söndag igen ja. Helgen fick lite ändrade planer - istället för att åka ut och renovera och bygga hus blev det först rejäl sovmorgon och sedan huskollande och bröllopsfest på lördagen. Idag har vi mest slappat och sedan varit och fixat mina skidor, så nu är jag kittad för nästa lediga helg - om två veckor - då vi åker på skidresa! =) Awesome! Hoppas på ett bra tema då, så att jag kan vara med den veckan också! ;)
 
Tema ja, det är ju Nail Art Sunday idag hos LeLack idag. Temat för veckan är streck. Förra bestämda temat, prickar, fick ju extremt många deltagare så det ska bli intressant att se hur många som hänger på idag..
 
Själv valde jag att göra streck med hjälp av nailarttejp (vet inte om det finns något "riktigt" på det...)
 
Grundade med ett vitt, lite glittrigt lack, från Gina Tricot, i två lager. Sedan tejpade jag ett rutmönster med hjälp av tejpen. Ovanpå detta svampade jag sedan en gradient med hjälp av två rosa lack från Gina och ett ljusrosa från TIGER innan jag drog bort tejpen igen. Efter att ha avslutat med ett lager Seche Vite hade jag sedan ett snyggt, vitt, rutmönster med jäkligt raka linjer i den rosa gradienten.
 
Så här i efterhand har jag konstaterat att det hade blivit ännu coolare om man hade gjort en omvänd gradient i samma färger istället för att köra på enfärgat vitt under. Det får jag försöka en annan gång.. :D
 
Lite bilder kanske?
 
 
 
 
 
 
 
 
Gina Tricot Silver White, Gina Tricot Bright Rose, Gina Tricot Azalea Pink och T*G*R #88
 
 
Som bonus från ni en kaleidoskopifierad bild på naglarna också!
 
Hoppas ni har haft en fantastisk söndag. Glöm inte att kika in hos Lela för lite fler roliga nailarts på temat streck!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Läckert:) Får lite kakelkänsla av denna manikyren.

    Svar: Tack.. Jag blev nöjd faktiskt, men jag ser som sagt förbättringspotential.. =D (Som om jag någonsin gör en nail art som jag inte ser potential att förbättra? ;))
    Tove

    2013-02-03 | 23:42:56
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Kristiina säger:

    Riktigt snyggt!!

    Svar: Tackar!
    Tove

    2013-02-04 | 08:03:09
    Bloggadress: http://https://nailitsweden.wordpress.com/
  • Gelic' nail art säger:

    Det här var jättefint! Vill också testa någon gång! Kaleidoskopbilden var lite läskig dock ;)

    Svar: Ja, det var roligt. Det tog lite tid, men det var inte så svårt egentligen. Ja, kaleidoskopbilden var lite läskig, men ganska cool ändå på nåt sätt.. =D
    Tove

    2013-02-04 | 10:10:21
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog säger:

    Jätte snyggt gjort och bra tänkt med färgerna dom går jätte bra ihop :D

    Svar: Tack! Jag blev faktiskt ganska nöjd med gradienten även om den inte blev riktigt så "seamless" som jag föreställt mig den..
    Tove

    2013-02-04 | 10:13:44
    Bloggadress: http://tezzilicious.blogg.se
  • Ann-Sofie säger:

    Såååå läckert!! Snygg gradient och snygg nail art.

    Svar: Tackar!
    Tove

    2013-02-04 | 10:20:31
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Sofie säger:

    Riktigt snyggt! Måste nog ta och köpa mig lite nailarttejp. Man kan ju göra så mycket roligt. :)

    Svar: Ja, det är ganska roligt att leka med. Jag fick ett gäng rullar i julklapp så. =D
    Tove

    2013-02-04 | 15:34:43
    Bloggadress: http://drops-of-color.blogspot.com

Kommentera inlägget här: