NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Miyo - Mint

Kategori:

Idag ska ni få se ett lack som jag bara råkade ramla över när jag gick in och skulle handla mat. Flaskorna och stället var så söta att jag inte kunde låta bli och dessutom har jag ett tag varit nyfiken på parfymerade lack. Hur är det egentligen? Tja, den här erfarenheten var faktiskt ganska trevlig.
 
Miyo i sig själv luktade inte så mycket lösningsmedel och nagellack som många lack gör, och mintdoften kändes inte som ett kamouflage, utan mer bara som en bonus. Det är helt enkelt en svag tandkrämsdoft över det hela, som inte är särskilt påträngande eller jobbig. Lacket luktar redan när man öppnar flaskan och lukten blir faktiskt tydligare när lacket har torkat, även om man har Seche Vite på.
 
På bilderna ser ni tre lager Mint, toppat med Seche Vite. Som ni ser täcker det rätt så bra då. Kanterna är dock inte direkt optimala, vilket beror på att lacket var rätt svårt att jobba med. Det har det klassiska problemet med i stort sett alla pastellack - det är kalkigt och blir väldigt lätt strimmigt och ojämnt. (förresten så ser mina nagelband för täskiga ut...=/ ) Utöver det var det helt okej, och det problemet underlättades av flödiga lager. Lacket hamnar rätt så bra där man vill ha det, så flödiga lager var inga problem. Om ni tycker att det ser tjockt ut beror det dock inte på de flödiga lagren utan på att jag målat ovan på gellack - extra tjockt för att skydda under lägret jag var på i somras..
 
Pensel och flaska var bra att jobba med, även om de är små. Torktiden var också helt okej, men uppenbarligen inte tillräckligt snabb om man kollar på långfingret.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om man vill se mer grönt surfar man med fördel in hos Karin på Vacker & Underbar, där kommer när som helst att komma upp en länklista med alla som är med och visar gröna naglar idag! =)

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Spännande med doftande lack. Det har jag aldrig provat. En skön grön nyans. :)

    2013-08-19 | 13:20:11
    Bloggadress: http://drops-of-color.blogspot.se

Kommentera inlägget här: