NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Fritt val

Kategori:

Vilken helg jag har haft! På fredagen fyllde jag som sagt år (tack för alla gratulationer! =)) och firade med kollegor, vänner och annat löst folk. ;) Bland annat var två av mina fina lackvänner med, en definition på vän som många blev nyfikna på och ställde frågor kring. Tack Sara och Linda för att ni kom och tack för presenten. Lemony Flutter har jag redan börjat knarka nu! =) 
På lördagen kom familjen över och jag trängde in 15 personer i mitt matrum som inte är sådär överdrivet stort. Det var nog max jag kan ha sittande vid bordet samtidigt. =) Folk fick ta med sig saker till höger och vänster - mamma kom med duk och lite extra bestick, jag fick låna stolar, kaffe och en kaffekokare - och det fick bli lite blandat när det gäller porslinet. När det gäller glas fick jag dock två hela uppsättningar av min bror och hans fru, så jag kunde nästan servera ur enbart enhetliga glas - alla var i alla fall i samma serie! =)
Dagen idag har ägnats åt att läsa ikapp lite bloggar, swatcha lite lack men framför allt diska och städa efter kalasen. DET behövdes!
 
Men ja, nu är det ju som sagt söndag och självklart är det Nail Art Sunday också. Efter bra respons på mina tidiga nailarts när jag har publicerat dem så tänkte jag bjuda på en raritet - min allra första nailart. Denna är utförd efter mycket läsade på bloggar, mängder av youtubande med tutorials och ett par försök.
Även denna nailarten var till en balkväll, om jag minns rätt var det till vårbalen på juridiska föreningen 2011. Den kvällen var ett kapitel för sig, jag behöver kanske bara säga att Björn Ranelid höll talet till kvinnan för att ni ska förstå.. ;) Det var MYCKET prat om mannens säd och att kvinnan skulle ta emot det och sådär. Jag har en inspelning av delar av talet tror jag, måste se om jag kan hitta den.
 
I alla fall, jag vill ha något vårigt och som såg avancerat ut. Det skulle vara blommor på, det hade jag bestämt, eftersom jag hade blommor på klänningen. I dagsläget hade jag INTE varit nöjd, vare sig med designen, utförandet, färgerna, naglarna i sig eller bilden. 2011 var jag lyrisk över hur bra det blev! ;) Det är kul att se hur man har utvecklats på två år.
 
Nailarten - blommor och blad på lösnageltippar.
 
Och såhär såg jag ut..
 
Vill man se mer nailart, troligen av högre kvalitutta än såhär så kan jag verkligen rekommendera en kik hos Lela och Nail Art Sunday. Där brukar man kunna hitta många godingar! =)
 
Ciao!

Kommentarer

  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    Tja, det såg väl okej ut,men du var finare!

    Svar: Haha.. Tack göllonge!
    Tove

    2013-04-07 | 23:40:27
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • Elin/Nailmanic säger:

    För att vara första gången du gjorde Nail Art så tycker jag att det var fint. Sen är kanske inte baslacket det snyggaste jag har sett ;)

    Svar: Nej, vare sig baslacket, naglarna eller nailarten var väl det snyggaste jag har sett heller..=) Men ja, som sagt, då var jag nöjd och nu är jag väl ganska nöjd med att jag var nöjd! =)
    Tove

    2013-04-07 | 23:52:12
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Lela säger:

    Det är hur kul som helst att se folks utveckling:) 2011 är ju längesedan nu så det är väl inte mer än rätt att det har blivit bättre med åren:)

    Svar: Ja, det är ju ett tag sen nu, även om jag inte gjort sådär skitmycket nailart under de här två åren så känns det ändå som om min teknik (och mitt innehav av nail art tools!) har förbättrats radikalt.. =)
    Tove

    2013-04-08 | 09:54:32
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Ann-Sofie säger:

    Vad fin manikyr men du var ännu finare! :-)

    Svar: Tack så mycket! Är väl kanske inte längre asnöjd med manikyren, men är rätt nöjd med hur jag själv såg ut då i alla fall.. =)
    Tove

    2013-04-08 | 10:13:13
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Sussie säger:

    Ja, baslacket var väl inte det allra finaste, men blommorna tycker jag var jättefina ju! När jag tittar på mina egna första nail artförsök så är det nästan lite småpinsamt :) Fast det är ju fantastiskt att man utvecklas. Du var jättefin på bilden!

    Svar: Njae, inte hundra nöjd med blommorna om de hade varit idag heller. Nu hade det nog blivit rinse and retry faktiskt - ta bort allt och börja om. Men ja, efter förutsättningarna jag hade då är jag nöjd! =) Och visst är det skönt att man utvecklas i alla fall - tack vare Lela utmanas man ju hela tiden att göra nytt! Tack!
    Tove

    2013-04-08 | 19:52:30
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se

Kommentera inlägget här: