NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Claudia The Slime med glitter

Kategori:

Förra onsdagen visade jag ju er The Slime från Claudia. Själv var jag inte helt hundra på färgen och tyckte att den behövde piggas upp lite. Mannen hade dessutom bett om något glittrigt grönt, och vad gör man inte för sin man när han önskar sig nagellack? Så, sagt och gjort så åkte nr 72 från Viva la Diva på.
 
Jag har alltid sett detta som ett multifärgat glitter med silverglitter som "bas" men det är nog faktiskt helt fel. Istället är det ett hologlitter/prismatiskt glitter som ger en svag, men ändå ganska tydlig regnbåge i verkligheten. På bild vill dock inte det prismatiska komma fram så mycket, utan syns mest i suddiga delar av bilderna. Det var en rolig överraskning och gjorde mig glad att jag inte gjort mig av med det här lacket som jag många gånger funderat på.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
De tre första bilderna är inomhusbilder i lampsken och de tre sista är solskensbilder..
Lacket var lätt och smidigt att lacka med, det breder enkelt ut sig över naglarna och man behöver inte jobba så mycket med det för att få det jämnt som man måste med vissa lack. Det är dock ganska glest, jag har för mig att jag hade två lager på de här bilderna och jag tror inte att man kan få lacket opakt för sig själv på något sätt.
 
Vill man se mer grönt kan man surfa in hos Karin för att se vilka som deltar i Grön Onsdag!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Det var riktigt snyggt, det gillar jag. :-)

    Svar: Ja, jag gillade det också. Var ju som sagt lite besviken på The Slime, men så här blev det riktigt bra!
    Tove

    2013-04-10 | 10:28:12
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Kul idé att köra glitter över neon. Oftast väljer man kanske att ha just neonen för sig självt så detta var lite häftigt:)

    Svar: Ja, det kändes bra. Sambon fick ju som sagt välja båda lacken så han gjorde ett riktigt bra val! =)
    Tove

    2013-04-10 | 14:11:04
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Karin säger:

    Fint! Väldigt fin kombo! =)

    Svar: Ja, jag gillar det faktiskt.. Han har smak den där mannen! ;)
    Tove

    2013-04-10 | 20:23:45
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: