NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Semesternaglar

Kategori:

 
 
Med tanke på att jag precis kommit hem från en veckas semester i underbara Turkiet känns detta som en passande bild att börja med. Detta var en av de första gångerna jag gav mig på nail-art för ungefär ett och ett halvt år sedan. Hade jag gjort om den idag hade jag ändrat lite, bland annat hade jag valt att ha en lite mer blå bakgrund istället för en rosa, men på det stora hela gillar jag den fortfarande och framför allt var jag sjukt nöjd med resultatet då.
 
Allt är målat med vanliga nagellacker, dock kan jag inte säga vilka idag.
Steg för steg:
  1. Bakgrundlacket över hela nageln - låt torka väl.
  2. Använd en make-upsvamp alternativt en liten bit disksvamp (den gula delen) och svampa först på ett lager gult nere i hörnet. När detta torkat hyfsat, svampa över större delen av det gula fältet med ett orange lack.
  3. Med en tunn pensel (den jag använde här är en tunn eyelinerpensel från H&M som jag klippte ner till ännu tunnare, numera använder jag de tunnaste akrylpenslarna från Panduro) måla en svart linje som stam till palmen.
  4. Med samma tunna pensel målar du sedan palmbladen med ett grönt nagellack - det jag har använt är ett ljusgrönt, skimrande lack från Viva la Diva.
  5. Låt allt torka väl och applicera sedan ett överlack
En enkel nail-art med härligt somrig touch!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: