NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå måndag!

Kategori:

Åh, för första gången är jag i synk med alla spännande utmaningar som finns i nagelbloggosfären.
Mrs Data bjuder som vanligt upp till Blue Monday på sin blogg och det är det ju klart värt att ta en paus i lacktestandet för att delta i. Jag valde ut en av mina favoriter bland de blå nagellack jag har, lacket Nail Him från H&M. Sedan körde jag en "fransk" kant med Wet&Wilds Bijou Blue. På ringfingret valde jag att måla hela nageln med Bijou Blue, som en accentnagel.
 
Nail Him är ett bra lack att måla med - det ger ett tjockt, flödigt lager som täcker fint - enda risken är att lacket kan bli lite dragigt om man inte är snabb nog - och torkar på en helt okej tid. Färgen är en härligt ljus/mellanblå med ett väääldigt diskret skimmer i isigt blått/turkost. Skimret är svårt att fånga på bild, men syns i solljus och tydligt i flaskan.
 
Bijou Blue är ett blått skimmerlack med metallisk anstrykan. Det är klart mörkare än Nail Him men matchar fint i färgtonerna. Formulan är tillräckligt snäll för att kunna måla den franska kanten utanpå, utan att ta bort lacket under, utan att ge en synlig nivåskillnad - i alla fall om man som jag täcker med ett lager Seche Vite.
 
 
 
 
 
 
 
Som en liten bonus fick ni på sista bilden en smygkik på min nya vardagsrumstapet - den är dock helt silvrig i verkligheten, inte så gultonad som på bilden.
 
Summa summarum - blåa naglar är snyggt och det ska bli kul att få vara med på Blue Monday för första gången! Imorgon fortsätter nagellackstestningen med ett nytt lack från Depend!
 
Ciao!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: