NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

It ain't over 'til the fat lady sings!

Kategori:

Tja, är det något jag är utöver nageltokig så är det MFF-fan. Imorgon spelas sista matchen i allsvenskan för den här säsongen och MFF har en chans på guldet. Tyvärr minskade vi (med benägen hjälp av Martin Hansson) den chansen rejält genom att enbart spela lika mot Örebro, men chansen finns fortfarande.
 
Imorgon kommer jag att sitta på jobbet och har ingen möjlighet att följa matchen mer än via live-feeder på nätet, men jag kan lova att där kommer jag att hänga. De som behöver hjälp imorgon kommer nog att få stilla sig i två timmar, eller be någon av mina kollegor! ;)
 
Så, varför skriver jag det här? Jo, för självklart måste jag ju göra ett statement för MFF - både i verkligheten och här. Och hur gör jag det bättre än såhär?
 
 
 
 
 
Är man nageltokig MFF-fan så är man!
Naglarna är målade med #46 från M nail polish (?), ett för mig okänt märke som jag bara har denna flaska av. En snabbtorkande och lättmålad guldfärg med guldskimmer i. På bilderna har jag två lager, toppat med Seche Vite. Den stora nackdelen med det här lacket är att det luktar apa, men det försvinner väl förhoppningsvis med tiden och ett par handtvätter! I övrigt har jag inte något direkt att klaga på, det enda andra är väl att det finns en risk för viss dragighet på första lagret, men det jämnar snällt ut sig med ett andra lager.
På ringfingrarna har jag sedan målat MFF-loggan med akrylfärger, en egenblandad himmelsblå av Titanium White, Phthalo Blue och Cobalt Blue från Sang (inköpt på Clas Ohlsson!). Började med att måla hela basen i vitt och målade sedan det ljusblå ovanpå. Den blå färgen blev inte riktigt som jag ville, men efter ett lager med Seche ändrade den sig och blev helt perfekt!
 
Med detta inlägg så tänkte jag också delta för första gången i LeLacks nail art sunday. Ska bli spännande att smyga in där imorgon och se vad som mer bjuds på denna vecka!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Nadia säger:

    Åh vad fint du målat och den blå färgen är ju "spot on"!

    Svar: Tack så mycket! Färgen var verkligen inte så spot on när jag målade på den, men orkade inte hålla på och blanda mer, skulle ju upp och jobba tidigt idag så. Men när jag målade över den med Seche Vite så blev den helt perfekt! Sjukt nöjd - synd att det inte hjälpte bara...
    Tove

    2012-11-04 | 13:45:54
    Bloggadress: http://cakeofjoy.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Fullständigt ointresserad av sport, främst kanske fotboll. Fattar liksom inte grejen... Men din hyllning var fin, du ser ut att vara riktigt stadig på handen:))

    Svar: Jo du Lela - grejjen är att ena laget ska lyckas peta in bollen bakom det andra lagets målvakt, då får man en poäng. Samtidigt ska andra laget försöka peta in bollen bakom första lagets målvakt, så får de en poäng.. ;)
    Tack för komplimangen - blev faktiskt riktigt nöjd själv. Har gjort den en gång innan, men då blev det betydligt sämre. Det var mycket lättare med akrylfärger än med nagellack när man ska göra sånt här småpill..
    Tove

    2012-11-04 | 19:00:46
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Tess - enstorbitavmig.blogspot.com säger:

    åhh MFF!!!!!
    De e laget man hejar på juh =)
    (Ja om man nu ska heja på något, är inte jätte sportintresserad men bott i malmö så de e klart man hejar på dem )

    Svar: Klart det är MFF man håller på! =)
    Tove

    2012-11-04 | 19:16:26
    Bloggadress: http://enstorbitavmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här: