NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Color Club - Take Me To Your Chateau

Kategori:

Så, trenden med sena inlägg håller i sig. Långa dagar på jobbet och en viss trötthet och eventuell infektion gör bloggandet mindre prioriterat. Att vara med på Mrs Datas Blå Måndag är dock ett måste ju! Därför kommer här en presentation av Color Clubs #878, Take Me To Your Chateau.
 
TMTYC är även det lack som fanns under den första varianten av mitt bidrag till Nail Art Sunday hos Lela.
Det är ett pastelligt, ljusblått cremelack. Lacket täcker hyfsat bra på två lager, jag har tre på bilden. Dock finns en stor, tydlig tendens till ojämnheter och dragighet i främst första lagret vilket gör lacket mer svårmålat än nödvändigt.
 
Bilden är tagen efter ett knappt dygn och som ni kan se har jag redan fått tydliga chipningar i lacket, det saknas småbitar främst vid den fria kanten, detta trots wrappning och ett lager Seche Vite. Tråkigt.
 
Inte ett lack jag skulle ge toppbetyg, det är lite för svårmålat för att det ska vara roligt och färgen är lite tråkig. Dock ser jag fortfarande det som ett fynd, 15 kronor för 15 ml är helt okej! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: