NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: China Glaze - In the Limelight

Kategori: Naglar

Ni vet känslan en kan få ibland, den där där en känner för att ge sig själv en high five...i ansiktet....med en stol...av metall när en gjort något dumt som en utan problem kunde ha undvikit? Den fick jag med det här lacket... Inte för att det är något fel på lacket, inte alls! Men vikten av att göra lite research stod klar för mig... Klockan var mycket och sonen hade somnat i sängen och jag hade en liten stund på mig att lacka om... Jag visste att jag var tvungen att lacka snabbt så jag tänkte "Aha! Jag tar något färgstarkt så går det snabbt!" Jo, tjena.. Tji fick jag.
 
In the Limelight, som jag fick i present från fina Andrea, @andrea_ttb på Instagram, är ett grönt lack med ett blått skimmer i. Formulan var rinnig och tunn och lite svårmålat - lacket var så pass rinnigt att en inte kan ha mycket lack på penseln men samtidigt lite holosjukt så att det redan målade dras med om där är för lite på penseln.Lacket är också ganska tunt och efter första lagret befarade jag nästan att det var ett layeringlack... Och visst, det här lacket borde nog egentligen målas över vitt för att helt komma till sin rätt - färgen kommer nog fram bättre då. På mina bilder blev det till slut sex lager utan vita underkläder. Dessutom var det lite av en surprise att det var ett matt lack, så jag inte kunde skynda på processen med Seche Vite.. Men men, det torkade ändå ganska snabbt, framför allt för att vara så många lager, och lacket klarade sig ganska bra trots att jag inte orkade vänta jättelänge innan jag gick och la mig. 
 
Som vanligt kom jag mig inte för att fotografera när det är nylackat och snyggt utan väntade lite för länge. Tills dess hade jag dessutom blivit nyfiken på hur lacket ser ut blankt och toppat det med lite överlack. Som ni kanske ser så har det chippat lite på ringfingernagelns framkant och släppt lite på sidorna. Det gör dock, av någon märklig anledning, ungefär alla lack på mig just nu så det säger inte så mycket om just det här lacket..
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni - visst är det snyggt! Jag gillar verkligen det här lacket, det är riktigt in your face-grönt och skimret gör det hela ännu snyggare! Dock gillade jag det blankt mer än matt så för min del var det en nödvändighet med topplack. Tänk om jag hade vetat det den där kvällen då jag målade med lacket - kanske hade jag kunnat komma i säng ännu lite tidigare.. ;)
 
Om ni vill se mer grönt så surfa direkt in till Karin på Grön Onsdag. Hon har hållt på hela sommaren och under mina små tjuvbloggstunder så har jag sett att det har varit en massa snygga bidrag som ramlat in - det är det säkert idag också! Vi ses där? Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    En fräsch färg, synd bara på den trista formulan.

    2014-08-06 | 12:18:06
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Been there, done that;) More then once... idiotic me.
    Men lacket är toppen ändå, du med för den delen!

    2014-08-06 | 20:09:14
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Ja trist på formulan, men härlig färg! Kul att du var med!

    2014-08-06 | 22:08:17
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: