NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Viva la Diva - #56

Kategori:

Onsdag är skönt, onsdag är grönt? Eller vad säger ni? Karin har ju i alla fall bestämt att det är så, och folk verkar ju hålla med så! Själv kör jag såklart också grönt på onsdagar, idag är det jellylacket #56 från Viva la Diva som ska visas upp..
 
På bilderna ser ni tre lager #56 över två lager vitt grundlack. #56 är lätt att måla med, men fruktansvärt svårt att få jämnt - inte ens efter tre lager jämnade det ut sig ens lite så jag gav upp - jag skulle ändå ha annat ovanpå sen så. I och för sig gav jag kanske inte det här lacket de bästa förutsättningarna, jag hade bråttom ochmålade på alla fem lagren ganska snabbt efter varandra - kanske hade det varit lite lättare att få det jämnt om det hade fåt vänta lite mer mellan lagren.. Lacket är lite rinnigt och stannar inte alltid där man vill ha det tyvärr. Bilderna ni ser nedan är städade... Dessutom ville lacket gärna dra sig tillbaka från tipparna och ge lite instant tipwear.
 
Men ja, det är alltså ett jellylack - dessutom med ett diskret skimmer i. Det skimret märkte jag inte ens när jag köpte lacket, så det är väldigt diskret faktiskt. Det kan nog bli riktigt snyggt om man kan få det jämnt - själv tänkte jag en dag ge mig på att göra en pondmanikyr med det här lacket kanske.. Vi får väl se!
 
 
 
 
 
 
Vill man se mer sköna, gröna lack så surfar man med fördel in hos Karin som håller i Grön Onsdag - där brukar det finnas en massa godingar att kolla in! Tjipp!

Kommentarer

  • Sannas Naglar säger:

    Det ser verkligen knepigt ut... Synd, för det var ju en himla fin färg!

    Svar: Ja, det blev inte alls så snyggt för sig själv, funkade dock bra som bas.. =D Och färgen är grym - måste ge det här en chans till känner jag!
    Tove

    2013-09-04 | 08:27:27
    Bloggadress: http://www.sannasnaglar.blogspot.com
  • Bam säger:

    Håller med ovanstående talare - synd på en så snygg färg.

    Svar: Ja, verkligen!
    Tove

    2013-09-04 | 09:54:49
    Bloggadress: http://www.bamsbox.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Verkligen fin nyans, men jag har liknande från NfuOh så håller mig nog till dem... =)

    Svar: Ja, om du har bättre formula på den så rekommenderar jag helt klart det beslutet.. =)
    Tove

    2013-09-04 | 22:00:26
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: