NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Mavala - Lemon Cream

Kategori:

Jag tänkte att jag ska bjuda på ett extrainlägg nu i natt. Jag blev överraskande inringd på att jobba ett nattpass på jobbet och hoppade på det. Jag har inte riktigt bestämt mig än för om det var en bra eller en dålig idé. Just nu känns det sådär, men den 25 kommer det förhoppningsvis att kännas roligare.. =D
 
Som tur är så har jag swatchat en hel del lack under dagen och för en gångs skull har jag varit ordentlig nog att faktiskt langa in bilderna i utkast direkt i bloggen, tillsammans med lite anteckningar om lacken. Så nu har jag att skriva under natten.. Så förhoppningsvis ska ni få lite mer regelbundna inlägg framöver.
 
Självklart kommer det att komma ett grönt inlägg senare idag också, det är ju onsdag ju! Dock hade jag inte slängt in några gröna bilder, så det får bli ett annat som bonusinlägg just nu..
 
Jag tänkte att jag ska visa er det gula, härligt somriga lacket som jag hade som bas till min nail art den veckan Lela gav oss utmaningen operativsystem till Nail Art Sunday.. Ja, till den slutgiltiga dådå, den med trollsländan.
Det är underbart soliga Lemon Cream från Mavala. På flaskan står det "nail color cream" så man skulle ju kunna förledas att tro att det skulle vara ett krämlack, men se, det vore fel! Lemon Cream är nämligen ett härligt skimmerlack även om skimret syns mycket mer i flaskan än på naglarna. Det i sin tur skulle kunna förleda en att tro att det skulle vara ett lättlackat lack - skimmerlack brukar ju vara det. Men se, det vore också fel - Lemon Cream är INTE lättlackat. Det är strimmigt och lite kalkigt att måla med. Förutom det är det en bra forumla, det är vare sig rinnigt eller klistrigt och lacket hamnar ganska bra där man vill ha det. Med tre lager, ganska generösa sådana för att slippa kalkigheten, och ett lager Seche Vite så uppnådde jag resultatet på bilderna. Med Seche Vite på blev lacket otroligt blankt och fint och torkade snabbt. Jag har aldrig testat Lemon Cream utan Seche Vite, så jag kan inte riktigt uttala mig om torktiderna annars men resten av mina Mavala-lack torkar hyfsat snabbt i alla fall.
 
Både flaskan och penseln är bra, man kommer lätt åt nytt lack när man doppar och penseln är följsam och bra. Det känns inte heller som att det kommer att vara svårt att komma åt lack när flaskan närmar sig halvfull, som det är med vissa lack.
 
Rent allmänt kan man väl sammanfatta Mavala Lemon Cream i en mening: Ett ganska bra gult lack när man väl har det på, däremot inte så roligt att måla med.
 
(jag ber om ursäkt för dålig städning och för mina nailart-rester i handflatan.. =) )
 
 
 
 
 
Hoppas ni alla sover gott vid den här tiden. Gör ni inte det och inte har en bra anledning så gå för all del och lägg er! Sov lite för mig också då! Själv ska jag jobba i ungefär 6,5 timme till så!
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Det var faktiskt en läcker gul nyans, jag är inte alltid så förtjust i gult, men denna är fin. :-)

    Svar: Jag är inte heller mycket för gult på naglarna, men den här är så skön och härlig.. när den väl sitter på plats alltså.. =)
    Tove

    2013-05-15 | 09:16:34
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Nailtastic säger:

    Vilken härlig gul! Det ser så mjukt och fint ut.

    Svar: Ja, det känns så när man har den på sig också faktiskt. Riktigt skön glassätarnyans!
    Tove

    2013-05-15 | 12:29:34
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: