NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Tema Disney

Kategori:

Idag är det söndag igen. Det har varit en lång slapp dag med hundgos och nagelmålning - superskönt. Att ta semester den här helgen har nog varit riktigt bra för mig och mitt välmående, för att inte tala om hur bra det nog varit för mina kollegor och grabbarna på jobb. Och jag har fått tid att nailarta ordentligt vilket alltid är skönt.
 
Nu ska vi köra och lämna tillbaka fracken som vi lånade för jättelänge sen, och få gosa lite med deras nya lilla bebis som tack. Alltid härligt. Sedan blir det en snabb sväng inom kusinen och lämna lite chiliplantor som jag köpt till henne innan det är dags att grilla hemma hos mamma som avslutning på kvällen. Snacka om härlig dag!
 
Men ja, söndag innebär ju nailart också. Till skillnad mot vad jag trodde så ville jag ju inte ta bort min rosa prinsessmaikyr så det fick bli höger hand för disneytemat som Lela hittat på idag. Planen var sedan att ta bort Disneymanikyren direkt och göra den rosa på båda händerna, men nu gillar jag ju min disneymanikyr också så jag har en på varje hand och beslutsångest deluxe! Men ja, en av varje får det bli både hos kompisen, kusinen och mamma... Kanske har jag bestämt mig till ikväll. ;) Ni kanske kan hjälpa mig att bestämma mig, vilken ska jag behålla?
 
 
 
 
 
 
 
Som ni ser valde jag, med benägen hjälp av dåren Sara, Pongo att inspireras av. Figuren på tummen ska vara Cruella De Ville om det inte framgår. Inte min bäst målade nailart, men den blev helt okej ändå! Den vita basen är mitt normala vita baslack från FOF och resten är akrylfärger, målat med en tunn, tunn pensel av märken Sang och i storlek 00.
Hoppas ni har en underbar söndag ni också, och glöm inte att kolla in hos Lela för mer Disneymanikyrer! Ciao!

Kommentarer

  • Elin/Nailmanic säger:

    Jag tycker att du gjorde ett jättebra jobb med Cruella De Ville, går inte att missta sig på vem det är. Hela manikyren är för övrigt fantastiskt fin, älskar halsbandet :)

    Svar: Tack! Själv tycker jag att hon blev lite kantigare än jag tänk mig, men det blev ändå ganska bra känner jag.. =D
    Tove

    2013-06-09 | 19:20:55
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Gelic' nail art säger:

    Åh gillade denna, förstår att du gillar båda! Jag har inget råd om vilken du borde ta heller ;) haha

    Svar: Nej, det är ett svårt val!
    Tove

    2013-06-09 | 20:18:33
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Dina frihands skills är inte att leka med:) Gillar att du tagit idén ett steg längre och adderat Cruella och halsbandet.

    Svar: Tack! Ja, skulle det gå snabbt hade man ju kunnat nöja sig med bara dalmatinerprickarna, men det blev roligare såhär. =D
    Tove

    2013-06-09 | 21:37:19
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Annefia säger:

    Åh vilka snygga dalmatinerprickar. Gillar verkligen nageln med halsbandet! Och Cruella är ju bara helt fantastisk! WOW! (Eller ska det vara "vov" i det här sammanhanget?)

    Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir!
    Tove

    2013-06-10 | 05:45:21
    Bloggadress: http://blogg.fialand.com/
  • Sussie säger:

    Åh, vad roligt att du har valt De 101 dalmatinerna, jag älskar den filmen :) Detta var hur fint som helst, kul att du har målat Cruella de Ville, hon är så cool och du har verkligen lyckats jättebra med henne. Men menar du att du har gjort allt detta med "fel" hand!? I så fall är det nästan obegripligt att du lyckats så bra! :)

    Svar: Ja, Pongo är fin! Och ja, allt är gjort med vänstern och jag är högerhänt. Men min pappa är ambidextros (dubbelhänt) så jag har kanske ärvt lite av honom.. men jag kan visserligen inte ens borsta tänderna med vänster hand, än mindre skriva så..=) Mycket stöd av skrivbordet, akrylfärger och en tunn, snäll pensel är tricket!
    Tove

    2013-06-10 | 11:37:16
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • LadyNight säger:

    Vilken rolig maikyr! Och Cruella De Ville är ju för skön, henne har du fått till jättebra. Diggar halsbandet också, väldans kul idé :)

    Svar: Tack så mycket! Jag är ganska nöjd själv faktiskt! =)
    Tove

    2013-06-10 | 18:35:51
    Bloggadress: http://pysselstund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: