NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Fritt val

Kategori:

 
 
 
Idag har det varit berg-och-dalbana på riktigt. I Balderklass dessutom. Morgonen började riktigt kass men klarades av tack vare en helt fantastisk sambo. Sedan frukost och lite mys i soffan innan det blev en rejäl hundpromenad i det sköna vädret (perfekt för hundpromenad - inte så varmt, inte soligt och lite blåsigt) Hittade ett par nya sköna promenadstråk som jag aldrig gått på innan och som man aldrig skulle kunna tro att de ligger här i stan, därifrån är de härliga bilderna ovan.. Blev nästan 9 kilometer och drygt 2 timmar. Superskönt! Sen vi kom hem har vi mest bara myst, lagat mat, ätit och myst.. Så berg-och-dalbana var kanske inte rätt uttryck, det har helt klart varit en stigande kurva hela dagen! Och så jäkla härligt att för en gångs skull vara lediga helgen tillsammans, det händer bara var fjärde vecka. Superskön söndag.
 
Och ja, söndag betyder ju nailart. Lela har inte gett oss något tema denna veckan utan det var fritt fram för oss att göra vad vi ville. Jag lät sambon bestämma vad det skulle bli, han önskade marmorering i vitt och orange. Sagt och gjort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag måste jag verkligen börja med att be om ursäkt för dålig städning, eller snarare för obefintlig städning. Jag varken orkade eller hann städa alls efter marmoreringen eftersom vi började laga mat och jag ville hinna ta bilderna innan det blev mörkt ute eftersom det är befintligt ljus på bilderna. Jag gjorde till och med bara ena handen innan det var dags att fotografera.. =D
 
Lacken jag har använt är ett vitt baslack från FOF Nailpolish (billighetslack köpt på Ekohallen för en tia..). Marmoreringen är sedan gjord med Late Sunset från Kicks och ett jätteskirt, skimrigtvitrosa lack från FOB (H&Ms gamla märke), nr 22. Det skira lacket har fungerat alldeles perfekt till marmorering innan, men idag verkade det inte gå så superbra, men ja, det gick ju. Som vanligt använder jag inte tejp runt naglarna, utan jag kör på vaseline i ett lager istället, då kan man bara torka/skrapa bort vaselinet och det torkade lacket när man är klar. Sedan behövs det - som syns ovan - lite extra städning men inte särskilt mycket. Naglarna/fingrarna är alltså helt ostädade mer än att dra bort vaselinet. Dessutom är det mycket smidigare att röra fingrarna utan tejp på och nagelbanden blir också mjuka och fina av vaselinet.
 
Jag blev faktiskt ganska nöjd med marmoreringen - samtliga fingrar är första försöket - och sambon blev också tillfredställd. I alla fall nagelwise - resten får vi väl kanske lösa ikväll.. ;)
 
Om ni inte är tillfredsställda så kan jag rekommendera en titt in hos Lela för att se mer härlig, färgsprakande och kreativ nailart! Själv ska jag kolla in det imorgon, nu ska jag göra klart andra handen och sedan gå och sussa sött, imorgon väntar jobbet igen! Ciao!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Ser ut som såna där snurrade marknadskarameller, tjusigt:)

    Svar: Haha, ja, lite grann faktiskt. Jag blir glad av dem, de är små ljuspunkter när man sitter och skriver på tangentbordet! =)
    Tove

    2013-06-03 | 08:10:37
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Wow, såååå himla läckert och somrigt på nåt vis, det är nog färgerna som gör det somrigt. Gillar det verkligen. :-)

    Svar: Ja, det är riktigt läckert faktiskt. Högerhand blev minst lika bra.. =)
    Tove

    2013-06-03 | 10:10:34
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog säger:

    Väldigt härlig färg kombo och fina marmorerings mönster.

    Svar: Tackar! Jag är själv nöjd och är glad att sambon föreslog just det här.. =)
    Tove

    2013-06-03 | 15:52:06
    Bloggadress: http://tezzilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här: