NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Depend - 124

Kategori:

Det är dags för lite lagertömning här, eller ja, arkivrensning kanske är mer rätt ord. Jag har sedan länge ett helt gäng med mappar och bilder på nagellack som jag har swatchat där jag nog har tänkt att jag ska minnas allting eller blogga väldigt snart efter swatchen är gjord. Vi kan väl uttrycka det som att jag inte gjort vare sig det ena eller det andra.. Bilderna idag är till exempel tagna i november.. Well, som ni kanske förstår så minns jag inte särskilt mycket av lackningen eller egenskaperna.. Jag tror också att det är därför jag inte fått upp bilderna, jag har dragit mig för att visa dem eftersom jag inte kan berätta så mycket om lacket. Men nu satt jag och rensade och beskar bilder och konstaterade att jag kommer ju inte att minnas mer om ett par månader och jag vill inte heller slänga alla bilderna så det får helt enkelt bli som det blir..
 
Jag swatchade nyligen det här lacket på sticka, eftersom jag skaffat mig ett gäng sådana nu, så jag kan ju i alla fall berätta hur det betedde sig då! ;) Det var då lättlackat, och täckte bra. På stickan (med genomskinliga tippar) krävdes det 3 lager för att den ska täcka, så gissningsvis har jag två eller tre lager på bilderna. Den var dessutom lätt att måla med på stickan i alla fall och jag minns inget annat från lackningen i november heller, så en kvalificerad gissning är att det gick ganska smidigt då också..
 
Vad gäller utseende så älskar jag det här lacket. Det är lite mer intensivt orange än apelsiner, men en väldigt klarorange färg. Det är ett krämlack utan något som helst glitter/skimmer i, men appliceringen är som sagt smidigt och bra. Dessutom en riktigt härlig glans och yta - på bilderna bär jag inte Seche Vite heller, så ni ser vilken fantastisk glans det är.. Ni ser till och med reflektionerna av min balkong! =D Gillar verkligen det här lacket!
 
 
 
 
 
Vad säger ni? Känns det okej med arkivtömning utan så utförlig information om lacken, eller är det lika bra att slänga bilderna direkt? Blir det mer okej om jag blandar upp med lite nyare lack också? Shoot!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: