NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema - din första nailart

Kategori: Naglar

Den här veckan har Lela bestämt att det är "Din första nailart" som är temat. Alltså ett nytt försök på den första nailarten man publicerade på bloggen - för min del är det den här. Detta var dessutom en av de allra första jag faktiskt gjorde också. Tyvärr måste jag säga att jag ändå är rätt nöjd med den och det fanns inte så supermycket att förbättra med de riktlinjer Lela gav - skulle jag förbättra skulle jag, som jag skrev redan i första inlägget, framför allt ändra bakgrunden till en annan färg..
 
Måste erkänna att jag inte la ner allt för mycket energi på den här nailarten den här gången - det är väl det som är den stora skillnaden kanske. Temat i sig tyckte jag var skitroligt, men det hade varit roligare för mig om det var en nailart jag var mindre nöjd med.. =) Men inne hos Lela finns det säkert en massa roliga transformations.. Tänk vad roligt det hade kunnat bli om man skulle göra om någon annans första nailart - eller den de såg mest potential i men var missnöjd med.. =)
 
Den här gången använde jag i alla fall Flormar P14 och Maybelline Bubblegum Prism som bas - resten är akrylfärger...
 
 
 
 
 
 
Som ni ser hänger Pricken fortfarande med.. Ska bli spännande att se hur länge den håller sig (om man bortser ifrån den redan ganska besvärande utväxten...) Lacket har hållt sig utan att ens chippa det minsta - trots filning och så. Det enda jag har gjort är att lägga på ett lager Seche Vite med jämna mellanrum. Nästnästa helg är det dags för bal så den lär nog tyvärr ryka senast så i alla fall... Eller så kommer jag kanske på ett sätt att fixa till utväxten och behåller den ett tag till kanske? =)

Kommentarer

  • Zara TracesOfPolish säger:

    Söta semesternaglar!
    Ett sätt att piffa till gellack (visst är det gellack du har?) med utväxt är att lägga en glitterhalvmåne vid nagelbädden. Man slänger på ett lager topplack härdar och sen på med löst glitter där man vill ha det (typ där nagelbädden syns). Glittret fastnar i ytan på gellacket. Sedan på med ett lager överlack till och så är det klart.

    Svar: Jag har gellack på, men det är inte gellack på fingret med Pricken - det är vanligt vitt lack och sedan målat med akryl på, toppat med Seche Vite. Ska jag behålla det så lär det nog bli ett lager gellack på så att det blir en jämn och slät yta och sedan vitt längst ner också och sedan SV över hela.. Men tveksam till om det blir bra dock...
    Tove

    2014-01-19 | 22:37:22
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • Anki säger:

    Förlåt en blind dam, men vilken är ny/gammal?

    Svar: =) Alla bilderna i inlägget är nya, jag hade inte kvar bilden från det gamla inlägget på datorn - så gammalt är det.. ;) Det fanns i det länkade inlägget istället..
    Tove

    2014-01-20 | 08:11:34
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Lela säger:

    Imponerad över att Pricken fortfarande hänger kvar!
    Palmerna var mycket snyggare och inte så spretiga som i originalet.

    Svar: Ja, men eller hur.. Pricken har fått vara med om mycket nu - och nu blev det lite resa också på kuppen.. =D Tack så mycket!
    Tove

    2014-01-20 | 14:25:37
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Kattis säger:

    Men shit kvinna, diskar du aldrig? Mina nagellack chippar ALLTID inom tre-fyra dagar.

    Svar: Inte om jag kan slippa.. ;) Och nu har jag ju lite "fusk" i och med att det är målat direkt på en gelenagel, kanske därför det sitter så bra? Men ja, snart en månad - det är bra måste jag säga.. =D
    Tove

    2014-01-20 | 17:16:55
    Bloggadress: http://hurblidet.blogg.se
  • Lackert säger:

    Snyggt! Oj vad den har hållt sej bra :)

    Svar: Tack.. Ja, den har hållt sig över all förväntan måste jag säga..
    Tove

    2014-01-20 | 19:19:04
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: