NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

United in Green: Alanna Renee - Reptar

Kategori:

Vilket dilemma jag har varit i.. Jag tycker att United in Green är ett jäkligt viktigt initiativ att uppmärksamma men jag har inga gröna bilder kvar i arkivet. "Nehe, men måla och plåta då?" kanske du tänker? Det hade ju varit en lösning, men med en flytt ganska (läs väldigt) nära inpå knuten så ligger nagellackssamlingen till stora delar nerpackad.. Så, vad göra? Till slut slog det mig - favorit i repris kanske? Nu blir det gröna inlägg med gamla, redan publicerade bilder, för att dra mitt strå till stacken för att uppmärksamma depressioner.
 
Först ut är underbara Reptar från Alanna Renee - ett helt underbart grönt lack som helt enkelt är Alannas tolkning av hur skinnet på en T-Rex skulle se ut och kännas. Basen är en svart blålila jelly, väl packad med små neongröna microglitter, små svarta och vita microglitter samt matta hexagoner i lavendellila och klarrött. Tillsammans får det lite strukturlackskänsla vilket bara förhöjer intrycket av det här lacket. Att det dessutom är lättmålat och snabbtorkande gör det hela ännu bättre. På bilderna ser ni tre lager Reptar och två lager Seche Vite - och lite vårsol.. Fint va?
 
 
 
 
 
 
 
 

Naglarna på bilderna är dessutom grymt mycket snyggare än mina naglar är för tillfället, med tanke på att de är ganska nerbitna och nerfilade och i allmänt ganska crappy skick.. Mycket nagelvård blir det just nu, de grejjerna är inte nerpackade än så! =D
 
 

Kommentarer

  • Nailtastic säger:

    Kul och unikt, har inte sett något lack som liknar detta innan.

    Svar: Ja, det är verkligen härligt.. Jag diggar det stenhårt! Och precis som med resten av Alannas lack så är det fantastisk kvalitutta!
    Tove

    2013-10-23 | 20:12:38
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Gelic' nail art säger:

    Detta tåls nog att se triljoner gånger om. Tycker att det ser så snyggt ut att jag knappt vet vars jag ska ta vägen. Jag tänker alltid på guacamole när jag ser detta. Måste helt enkelt skaffa det. :)

    Svar: Vad roligt att du känner så.. Jag funderar faktiskt på att lägga in en beställning från Alanna så fort flytten är avklarad, vill du att jag ska slänga på ett Reptar också så släng iväg ett mail till [email protected]
    Tove

    2013-10-23 | 22:16:54
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: