NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Långa naglar igen..

Kategori: Naglar

Igår var det dags att inse nederlaget och återfallet och att det bäst löstes med att bygga på naglarna.. Så, sagt och gjort - tid bokades för nagelbyggning. Det utlovades 90 minuters behandling, avslappning och skön stund för en själv, franska eller naturella tippar och valfri dekoration med stenar eller glitter om man så ville.. skönt tänkte jag! 
 
Efter mycket om och men med tiden, jag klantade mig lite där, så var det alltså dags igår efter jobb. Jag hittade dit till slut, även om det inte var enkelt, och var på plats vid den tid vi hade bestämt (jag var otroligt tydlig med att jag slutade jobba fyra så jag kunde inte vara på plats prick fyra utan kvart över.. Sa det flera gånger vid bokningen. Steg in genom dörren 16.16...) och fick lite förebråelser för att jag var sen, jag skulle ju vara där fyra.. Kanske borde man insett redan då hur det skulle gå.. 
 
Jag slog mig ner vid bordet och la fram händerna. Hon ställde inga som helst frågor kring naglar, vård, kvalitet, vanor eller nånting utan satte igång direkt. Fram med slipmaskinen och fila uppe på ytan på naglarna. Uppenbarligen har jag ju inte tagit så väl hand om dem för det gjorde ont direkt. Hon filade dessutom flera gånger i nagelbanden eftersom hon inte var så försiktig. Inte så noggrann heller för den delen - sidorna på naglarna filade hon nog inte på någon nagel i stort sett, även om det ju är där tipparna behöver mest hjälp för att sitta fast. Först på typ åttonde nageln frågade hon om det gick bra eller om det gjorde ont.. Jag svarade ärligt att det brände en hel del när hon filade och att hon gärna fick vara försiktig vid nagelbanden.. Fick inget direkt svar och de två sista gjorde hon precis som de åtta första. Tummen på höger hand var värst - hon lyckades fila rätt rejält med maskinen i nagelbandet på sidan så att det blödde. Då hade hon dessutom mage att kläcka ur sig "Oj..hihi..det var inte jag, det var maskinen.." !! 
 
Men ja, den plågan var ju i alla fall över till slut och det var dags att sätta tippar. Utan att fråga om jag ville ha vita eller naturella tog hon de naturella (nu gör det inte så mycket eftersom det var det jag ville ha, men det stör mig att hon inte frågade..) och började välja ut. Inte heller här ställde hon några frågor om hur jag brukar använda händerna eller så utan körde bara på. På med tipparna - någon blev lite sned och så, men det skulle hon "fixa till sen, det är ingen fara..." Fram med akrylen och inte helt rena och snygga penslar - det såg ut som om det var rester av gammal akryl i men hon gjorde rent dem lite mer innan hon satte igång i alla fall. På med någon antibakteriell vätska som sved som FAN i de nagelband hon filat mest i (framför allt höger tumme som blödde lite...) sen började hon bygga med akrylen. Jag är ledsen att säga det men jag har ingen som helst utbildning eller erfarenhet av att bygga naglar och jag GARANTERAR att jag hade gjort ett bättre jobb själv. Tipparna var inte täckta överallt, framför allt på sidorna (samma sidor som hon missat att fila på), akrylen var otroligt ojämn och skrovlig på ovansidan, naglarna fick olika form och sådär. Hon såg nog min frågande blick och lugnade mig med att hon skulle ju slipa sen så det skulle inte se ut så när hon var klar. (Btw så blev jag inte tillfrågad vilken färg jag ville ha på akrylen heller...) in med handen i en UV-lampa för att akrylen skulle torka fortare (?) och likadant på vänstern.
 
Sen filade hon. Det gjorde inte fullt lika ont, men det kändes det också - fortfarande framför allt i nagelbanden. Hon använde en rak fil, istället för en böjd som vad jag har sett är vanligast, vilket gjorde att filens förlängning gick upp i mina nagelband och fingrar också - lite oskönt.. Resten filade hon med maskinen och det brände nu med, troligen för att naglarna blivit lite förtunnade. Nu vågade hon dessutom påstå att jag är väldigt känslig och nej, ursäkta mig men det är jag INTE! Snarare har jag otroligt hög smärttröskel. Men men. Slutresultatet blev i alla fall:
- olika långa naglar
- naglar med olika kurva ovanpå
- naglar med olika form på tipparna
- ett blödande nagelband
- värkande, bultande fingrar
- någon sned tipp här och var.. 
- en kund som definitivt inte kommer tillbaka.. 
 
Det syns inte superbra på mina bilder, men jag lägger ändå upp dem så ni kan se.. 
 
Naglarna innan byggningen. 
 
Hennes slutresultat 
 
Underifrån
 
Mitt slutresultat efter att ha lagt någon timme på att fila om dem och fixa till. 


Oh, förresten. Missade att säga att hennes nästa kund var inbokad till 17.00.. Oooops, det var korta 90 minuter det! 
 
Men ja, nu har jag ju i alla fall naglar att måla igen - alltid nåt! 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Men gud så hemskt! Fy att det finns såna oseriösa, ja dit ska du inte gå igen ju. Stackare. Så drygt när du lagt pengar på det och inte blir nöjd.

    Svar: Ja, det var ganska tradigt. Nu hade jag ju köpt detta via en deal på Groupon så det var ju inte så mycket pengar jag faktiskt betalade, men hade jag betalat fullpris kan jag lova att jag hade varit arg som ett bi..
    Tove

    2013-11-28 | 10:58:18
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Camilla säger:

    Men usch så hemskt det där lät då! Hoppas det kommer att funka med naglarna och att de håller bra i alla fall.

    Svar: Ja, jag hoppas också att det ska hålla. Ska testa att lägga gelelack över det för att skydda det så mycket som möjligt, framför allt nu när jag har filat bort den täckande ytan hon la på..
    Tove

    2013-11-28 | 13:42:18
    Bloggadress: http://colorbyte.se/
  • Bella/Seizethenail säger:

    Men guuud!! Din stackare! Hemska upplevelse! Fy fan säger jag bara, vilka oseriösa människor det finns! Urk.. De blev snyggare efter att du själv fixat till dem i alla fall :) hoppas de håller sig fina nu!

    Svar: Ja, det är sjukt tradigt med oseriösa människor, det skadar ju hela branschen. Ja, jag tror faktiskt att de hade blivit både bättre och snyggare om jag hade byggt dem själv istället om jag ska vara ärlig - och då har jag aldrig byggt naglar i akryl någon gång.. =D
    Tove

    2013-11-28 | 14:41:55
    Bloggadress: http://seizethenail.com
  • ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA säger:

    Gå tillbaka och klaga och be få pengarna tillbaka. :) Du är kund och kunden har alltid rätt..


    Svar: Ja, jag ska kontaka sidan som jag köpte nagelbyggningen genom i alla fall, om något så ska ju i alla fall inte fler gå dit och bli utsatta för samma sak!
    Tove

    2013-11-28 | 17:18:44
    Bloggadress: http://kristallkrona.blogspot.se/
  • Tess säger:

    Du borde egentligen nämna hennes namn/företagets namn så andra som går dit och innan gör sin research förhoppningsvis inte går i samma fälla...
    Fy satan alltså!
    Inser hur tacksam jag borde vara över "min" nageltjej/sponsor som både är supertrevlig och fantastiskt duktig och gör det precis som jag vill ha det!

    Svar: Ja, jag borde väl kanske det egentligen, men det känns taskigt att hela företaget ska sättas i dålig dager när det bara var en som var kass.. Ja, bra folk ska man vara glad och tacksam för, och hålla hårt i!
    Tove

    2013-11-28 | 19:37:32
    Bloggadress: http://irondedication.blogg.se
  • Gelic' nail art säger:

    Men fy! Jag har akrylkit och grejer hemma och jag skulle nog nästan lyckas bättre själv tror jag, jag har bara gjort det ett par gånger på min mamma men ändå. Och hjälp vilken oprofessionell personal. Egentligen borde du gå till butiken, kolla upp vem som är chef och berätta hur allt gått till för det där är inte okej. Förhoppningsvis är det bara en dålig personal som slarvar och det är ju tråkigt om hon får fortsätta skada/plåga andra personer. :/

    Svar: Ja, jag tror att jag också hade lyckats bättre själv faktiskt, och jag har aldrig gjort det.. Ska som sagt kontakta Groupon som jag köpte dealen genom, de borde ju inte skapa fler deals med henne i alla fall..
    Tove

    2013-11-28 | 20:31:17
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Agneta säger:

    Helt ärligt, fy fasen vad dåligt. Har varit hos gamla rävar och noviser, aldrig har jag varit så här dåligt behandlad. Gå tillbaka och pratade chefen.

    2013-11-28 | 20:40:45
    Bloggadress: http://www.aggeshorna.blogspot.se
  • Lela säger:

    Jisses, det låter inte som en trevlig upplevelse alls. Du skulle egentligen bara rest dig upp och gått därifrån när du började märka att detta var tokigt.

    Hoppas att hon inte förstört dina naglar för mycket utan att de håller även när de börjar växa ut sedan. Låter inte som att hon hade mycket koll på det hon gjorde.

    Du lyckades fixa till dem bra med tanke på hur resultatet från början såg ut.

    2013-11-29 | 08:19:13
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Anki säger:

    Var det en elev? Kasst hur som helst. Du var för snäll.

    2013-11-29 | 08:28:15
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Lackert säger:

    Låter som rena tortyren, jag hade nog vägrat betala

    2013-11-29 | 21:36:56
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Sarah säger:

    Nåt måste du göra i alla fall. Såhär kan det ju inte vara. Och företaget får väl skylla sig själva om de har anställt dålig personal.

    2013-11-30 | 12:19:45
    Bloggadress: http://owlsandpolish.blogspot.com
  • Sara säger:

    Jag köpte en klippning via Groupon eller Lets deal, kommer inte ihåg. Det lät ju jättebra i annonsen. Men frisören kunde verken svenska eller engelska. Jag fick berätta för en annan hur jag ville ha det och hon berättade sedan vidare för frisören. Sen stod dom och snackade på sitt eget språk hela tiden. Jag vill gärna att frisören har fokus på kunden. Jag var inte särskilt nöjd med klippningen heller.

    2013-11-30 | 23:20:43

Kommentera inlägget här: