NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Yes Love - matt lila

Kategori:

Idag är det dags för ett positivt överraskningslack! Det kan behövas idag, av olika anledningar.. Helt enkelt ingen bra dag, det helt utan anledning dessutom - det är nästan det värsta. Och så har M gömt chokladen... (Ja, jag bad honom om det, men han behövde väl inte gömma det så bra? ;) )
Detta är alltså ett lack som jag inte trodde att jag skulle gilla, men som verkligen var mycket bättre på än jag trodde. Jag har fått lacket i present någon gång för länge sen, så jag har ingen aning om var det kommer ifrån eller hur man hittar det - eller om vare sig lacket eller märket finns kvar.. =)
 
Yes Love (om det är namnet på märket eller lacket vet jag inte, men för mig är det namnet på lacket - jag har bara ett sånt här!) är ett matt mörklila lack. Det drar nästan mot lite brunlila, en lite smutsig ton, som funkar alldeles utmärkt för mig. Ganska dämpat men ändå en massa oumpfh! Dessutom är det lättmålat - först blev jag lite nervös eftersom det vallade sig en del och var ojämnt som attan, men det jämnade ut sig fint när det torkade. Blobbarna som man kan se i lacket är helt enkelt jag som inte varit tillräckligt noga med underarbetet - det är skräp som är kvar sedan innan. Däremot är detta ett lack som visar upp alla ojämnheter i naglarna, bland annat kan ni se det ganska långt ner på ringfingernageln. Ser nästan ut som ett litet hack i lacket, men det är en liten repa/hack i nageln istället.
 
Jag gillar verkligen hur flaskan ser ut, den är mysig på något sätt. Borsten är också bra att måla med, den är följsam och smidig. Lacket torkar riktigt snabbt, precis som matta lack brukar göra. Att det blev opakt på ett enda lager gör ju inte saken sämre. Nej, som sagt, en positiv överraskning! Såna vill vi ha fler!
 
 
 
 
 
Ciao!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Matta lack är kul:)

    Svar: Ja, jag gillar det också. Det roliga var att jag har testat det här lacket en gång tidigare, som en accentnagel till en nailart, och då var jag sjuuuukt besviken på det, eftersom det ramlade av efter mindre än ett dygn.. Sen kom jag på att jag hade grundat med Seche Vite.. =D
    Tove

    2013-05-16 | 13:13:04
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: