NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Kicks: Fuchsia Chiffon

Kategori:

Torsdag coming up! Sista arbetsdagen den här veckan. Jag skulle egentligen ha jobbat imorgon också, men då väntar urnsättning av min älskade farfar. Som jag saknar honom! Då väntar också ett något diskretare lack än det jag ska visa er idag.
 
Kicks Fuchsia Chiffon är ett rosa lack med krämfinish. Det finns alltså inget skimmer i det och därför beter det sig också som ett typiskt krämlack - det är mer svårmålat. En hel del av problemen hade dock kanske kunnat undvikas om jag hade tunnat ut lacket lite, för konsistensen var rätt tjock. Lacket blev rätt strimmigt, men jämnade ut sig rätt bra med det andra lagret. Däremot hade lacket också en tendens att valla sig lite, alltså att samlas ute vid kanterna på sidorna, något som är ganska tradigt att jobba med. Det syns dock inte så mycket på bilderna så jag antar att det syntes ännu mindre för andra människor ute i verkligheten som inte kollar så nära.
 
Kicks flaska är helt okej, även om den är liten. Även penseln är helt okej, inga direkta klagomål. På den här flaskan funkar också etiketten lite bättre än på tre andra lack jag har, som är mörkare i färgen. Där syns inte texten alls. Här kan man läsa, även om just min etikett har blivit lite avskavd med tiden.
 
Ska man ha ett mellanrosa krämlack utan krusiduller är detta ett helt okej lack. Det är dock inget lack man slår in i ett fint paket och ger till en nagelnörd - han eller hon har säkert redan andra, liknande, lack i samlingen som får hjärtat att banka betydligt hårdare!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: