NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Color Club Beyond

Kategori:

Fredag, underbara fredag. För en gångs skull stämmer kalenderveckan med jobbveckan också - fredagen är faktiskt veckans sista arbetsdag. Skönt! Dessutom jobbar jag kort pass och kan åka hem och njuta helg redan klockan 15 idag! Enda tråkiga är att en av mina allra bästa kollegor inte varit på jobbet hela veckan, saknar henne otroligt mycket - hon livar upp tillvaron! Men om man inte mår bra är väl bästa beslutet att stanna hemma, även om kollegorna saknar en. Tänk dessutom bara så bra det kommer att bli när hon kommer tillbaka till jobbet! <3 Dessutom ska jag få träffa henne ikväll istället, bada pool, grilla och dricka rödvin är planen!
 
Men ja, fredag alltså. Och lack. Det kan ju bara bli en sak - hololack! Och tack vare underbara Johanna så har jag ju lite nya hololack att leka med.. Idag ska jag visa er ett av lacken som jag var mest sugen på i Halo Hues kollektionen - det svarta Beyond.
 
Beyond är, precis som jag har hört att Halo Hues ska vara, ganska lätt att måla med. Jag grundade dock med mitt vanliga baslack - Mavalas nagelstärkare - och det verkar inte ha varit bästa grunden att måla på för jag upplevde lite holosjuka då. Men det baslacket är lite klistrigt i sig, så jag har upplevt lite holosjuka även med icke-hololack tidigare så.. Men ja, två lager Beyond och ett lager SV är det i alla fall på bilderna. Som vanligt är det så att kameran har lite svårt att fokusera på regnbågarna när det glittrar och skimrar, så de syns inte lika bra på bild som i verkligheten - Beyond ger verkligen amazing regnbågar! Inte riktigt lika mycket in your face som FNUGs holo, men det beror nog mycket på basfärgen också kanske? Dessutom tror jag att den nagelbandskräm som jag smetade på innan jag tog bilderna, för att inte flasha mina extremt torra och trista nagelband, dämpade holoeffekten en hel del, det kändes som om det var mer holo innan.
 
Penseln kändes lite sladdrig och tunn att måla med, men det beror kanske på att jag mest kört med Alanna Renee och IsaDora, som har väldigt breda penslar, på sistone.. Torktiden är inte heller något att klaga på. Formulan tyckte jag däremot var lite tunn och rinnig, men om man bara är lite försiktig så blir det snyggt och bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se mer holo kan jag rekommendera att man kikar in hos Kerstin på Skimmerskuggan!
Ha en härlig fredag! Ciao!

Kommentarer

  • Fröken Nilsson säger:

    Beyond är verkligen såååå vackert!!

    Svar: Ja, tyvärr gav ju inte mina bilder lacket rättvisa.. =/
    Tove

    2013-05-31 | 07:49:28
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Emma/Nail Lacquer Love säger:

    Jag tycker Beyond är ungefär hur fint som helst.

    Svar: Det är det verkligen! Superfint är det.
    Tove

    2013-05-31 | 19:49:17
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: