NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Gina Tricot - Fancy Me

Kategori:

Här ska ni få se en underbar skönhet! Här kan vi snacka om IN YOUR FACE! Det är ingen som missar det här lacket när de går förbi, det kan jag lova.
 
Fancy Me har en kall, väldigt intensiv rosa nyans som slår mot lila tack vare det härliga skimret i lacket. Det är ett nästan blålila skimmer i den rosa basen som ger den kalla tonen, plus att det nog är en liten droppe blått redan i basen också.
 
Lacket är väldigt lättmålat, med en bra formula. Det jag har att klaga på är att lacket är lite skirt, framför allt på första lagret. På bilderna har jag tre lager Fancy Me, inget topplack, så ni ser att det blir fantastiskt glansigt alldeles av sig själv. Utöver skirheten har jag egentligen ingenting mer att anmärka på, utom penseln. Min pensel var ganska kass, men penslarna i mina andra Gina-lack har varit helt okej, så detta var nog någon form av måndagsex helt enkelt. Och ändå visar jag det på en torsdag, tänka sig! =)
 
Torktiden på Fancy Me var helt okej, när jag hade målat alla tio fingrarna var det helt klart tillräckligt torrt för att måla på ett nytt lager. Trots skirheten är lacket rikt pigmenterat, man vill inte -som jag lyckats med här - få lacket i nagelbanden, det är en pain in the ass att få bort det sen.
 
Fancy Me seglade snabbt upp på listan över lack jag verkligen gillar. Det är mängder av oumpf och det är som sagt ingen som missar det när du går förbi. För att vara ett rosa lack är det helt klart en av favoriterna, nog inget annat som kommer i närheten om jag ska vara ärlig!
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni alla har en fin torsdag och att solen lyser på er. Enligt väderleksprognosen ska det ju bli riiiiktigt najs från och med idag - soligt och varmt! Självklart ska det bli det, jag ska ju tillbaka till jobbet efter ett par dagars ledighet i halvkass väder med regn.. Men jaja, det blir nog bra ändå!
 
Ciao!
 

Kommentarer

  • Elin/Nailmanic säger:

    Galet snyggt rosa! Gina tricot släpper verkligen en massa snygga lack.

    Svar: Ja, men eller hur! =) Det här är ett sånt riktigt härligt "pick-me-up"-lack! =)
    Tove

    2013-05-16 | 08:38:09
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Riktigt snygg rosa, den gillar jag. :-)

    Svar: Ja, jag också.. Och jag är INTE mycket för rosa egentligen..
    Tove

    2013-05-16 | 08:44:53
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Fröken Nilsson säger:

    Så här gillar jag verkligen rosa!
    Har inte testat Ginas lack än men har nog 2 på väg hem hit :)

    Svar: Ja, detta är nog den variant av rosa som går mest hem hos mig. Så här funkar det! =)
    Tove

    2013-05-16 | 10:32:58
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Sussie säger:

    Ja, detta lack hade verkligen sting i sig! Underbart! Om jag ska vara ärlig så är inte typen av rosa som har blått skimmer i sig min favorit när det gäller rosa, men med detta illiga rosa så så hjälper ju liksom det blå skimret till med oumpfet, så då blir det bra ändå. Ett jättehärligt lack, alltså!

    Svar: Nej, jag är inte heller en fan av rosa med blått i, men här är det ganska lite. Bara sådär så att det lyfter lacket.. Det syns ju inte blått skimmer i det direkt, men det ger den där kalla, illiga nyansen som jag gillar! Det är så här jag kan bära rosa! =)
    Tove

    2013-05-16 | 12:21:20
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Nailtastic säger:

    Det ser underbart ut, är hemskt svag för den här typen av rosa lack. :-)

    Svar: Det ÄR underbart! Jag också.. Knallfärger ska det vara! Eller grönt.. Eller glitter.. Eller...
    Tove

    2013-05-16 | 22:07:51
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: