NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: H&M Nail Him

Kategori:

Ett av mina absoluta favoritlack från H&M ska få visa upp sig idag - Nail Him. Även om lacket inte hade varit så snyggt hade det ju varit en given succé på den här bloggen - jag menar, det namnet! =)
 
I flaskan ser man ett tydligt skimmer, något som däremot inte syns alls på naglarna. Där ser det ut som ett krämlack. Däremot tror jag, men det är bara min egen personliga teori, att det gör lacket lättare att måla med än rena krämlack. För lättmålat - DET är det. Lacket hamnar precis där man vill ha det, precis där man är och petar med penseln. Penseln är också lättarbetat, även om själva korken känns lite klumpig i handen med tanke på att den är så stor och bred.
 
 
 
 
 
 
 
De första två bilderna är tagna i dagsljus, dock inte solljus. Resterande bilder är tagna i glödlampeljus, vilket är anledningen till de något röda händerna.. =) Lacket är lika snyggt i mina ögon  i vilket fall som helst, och bilderna är faktiskt rättvisande för en gångs skull. ;)
 
Jag kan utan större problem få lacket att täcka på ett lager, men på bilderna är det två lager och ett lager SV. Jag valde att måla lite tunnare lager istället, och därmed blev jag tvungen att göra två. På tummen är det däremot bara ett lager och jag kunde inte se någon direkt skillnad så. Med tunnare lager var det första lagret hyfsat ojämnt och randigt, men det jämnade snällt ut sig mestadels med ett andra lager och med SV på toppen blev det glasblankt! =) Torktiden är också bra - det hade torkat snabbt även utan Seche Vite på, men med det på så var jag good to go på mindre än en kvart - från det att jag började! Härligt!
 
Vill man se mer blåa manikyrer gör man som vanligt på måndagar - man surfar in hos Linda som håller i Blå Måndag. Där brukar man kunna hitta en masa godingar!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Underbar blå! Så sommarfin nyans. :-)

    Svar: Ja, jag gillar den.. =)
    Tove

    2013-05-14 | 08:54:58
    Bloggadress: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här: