NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

H&M - Lemon Tree

Kategori:

Idag tänkte jag visa er det gula lack jag använde till min nationaldagsmanikyr, troligen både den gamla och den uppdaterade versionen. Detta är alltså lacket i de gula korsen. I den uppdaterade versionen så målade jag först hela nageln gul med Lemon Tree, toppade med Seche Vite för att få en torr yta, tejpade kors på naglarna och målade sedan över med Something Blue innan jag drog bort tejpen.
 
Men ja, Lemon Tree var det.. För att vara ett gult lack är det lättmålat, och det är lätt att få snygga kanter på lacket. Det blir visserligen lite strimmigt och så, men jämnar ut sig hyfsat bra. Skulle jag bära lacket rent tror jag att jag hade valt att slänga på ett tredje lager för att inte ha någon VNL och för att få ett helt jämnt resultat. Eftersom jag bara skulle ha det under det blåa valde jag däremot att nöja mig med två lager och tycker att resultatet blev helt okej ändå. Därför har jag här lite VNL, men inte så att det stör allt för mycket. Torktiden är riktigt bra, även andra lagret var mer än yttorrt när jag hade målat färdigt alla tio fingrarna. Dock hade jag inte velat tejpa direkt på lacket utan valde som sagt att lägga på Seche Vite för att få en tåligare yta. Däremot torkar det glansigt och fint även utan topplack. Penseln är bra och jag gillar den här versionen av H&Ms flaskor även om korken är lite klumpig att hålla i när man målar. Det allra bästa hade varit om de kunde behålla de här flaskorna men ha ett avtagbart "lock" på korken så att den ser ut som den gör nu, men man kan plocka av den svarta korken och få en mindre kork att hålla i när man målar.
 
Bilderna är tagna i kvällssolen och tonen är lite, lite varmare åt det orangeröda hållet än lacket faktiskt är. Det är ett ganska så klargult lack med bara någon liten droppe orange i.
 
Njut av en härlig lördag, själv ska jag kolla in prinsessbröllopet. Kanske, kanske blir det en liten specialmanikyr senare under dagen också! =D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: