NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Giordani Gold - Attraction

Kategori:

Lite bilder från arkivet..(därför inte heller beskurna, mina gamla bilder är inte det...)
Dagens lack är från det, för mig, okända märket Giordani Gold och heter Attraction. En riktigt lättmålad crelly, eller kanske ett skirt krämlack? Men ja, som sagt lättmålat - det hamnar precis där man vill ha det, blir jämnt och fint och har allmänt en bra formula. Kanterna ner mot nagelbanden blir riktigt fina och bra, något jag ibland kan ha lite problem med.. 
Färgen är stark och klarröd. Däremot blir man mer ceriserosa av det när man tar bort det - det är väldigt välpigmenterat och fläckar gärna ner fingrarna om man inte använder mycket remover och en ny, ren yta för varje drag.. Dock går det ganska lätt bort ändå, men det kräver liiite mer jobb än random lack brukar göra.
 
Enda problemet med formulan är att det är lite skirt, vilket man ju ändå får räkna med hos en crelly, och att torktiden inte är något att hänga i julgranen. Däremot torkar det tokglansigt, på bilderna ser ni två flödiga lager Attraction utan något topplack.
 
Jag som inte är en fan av röda lack gillar ändå det här på något sätt. Om jag skulle köpt det igen om tjuven stal det - det vet jag inte riktigt. Framför allt eftersom jag inte tror att det är ett lack jag kommer att använda så mycket direkt.. Men det får helt klart stanna kvar, i alla fall tills tjuven är på besök.. ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: