NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag - en dag försent..

Kategori: Naglar

Ja, som ni märkte blev det ingen Blå Måndag igår, vare sig med eller utan nailart.. Tyvärr var berg-och-dal-banan igång igen, denna gången med mest dalar. Kanske snarare Fritt Fall än Balder om vi säger så.. Dock redde det -som tur var - upp sig och nu är jag nog ungefär tillbaka på plus-minus-noll. Eller ja, kanske lite mer plus ändå - det finns mycket att glädjas över och det finns roliga planer framöver också! Snart orkar/kan/vill jag kanske berätta lite mer om hela den här karusellen också..
 
Men ja, eftersom det inte blev något blått igår så får det ju bli det idag istället kanske.. Återigen tänker jag visa er arkivbilder. Dock blir det både nailarts och mestadels blått - dock vare sig särskilt vintrigt eller juligt. Alla som visade blått igår har chansen att hojta till och så blir det en länklista lite senare ikväll (som troligen får kompletteras imorgon antar jag, så alla hinner få chansen..) Ledsen att det strulade lite..
 
Den här nailarte gjorde jag faktiskt till en killkompis. Han var fascinerad över mina naglar och ville ha en personlig nailart som var han.. Jag intervjuade lite och skapade fyra naglar att kolla på. Till slut blev det tyvärr ingen nailart till festen han skulle gå på, men det kommer kanske fler tillfällen.. Alla nailartsen är gjorda med enbart lack och på frihand, med lite inslag av watermarble på två av dem. Både jag och kompisen såg potential i dem i alla fall..
 
 
En halvfärdig nailart som baserades på Jonas kärlek till Norrland. Planen var någon form av byggnad på kullen som svampats dit med grönt lack, under norrskenet på den midnattsblå himlen.
 
 
Här är det också Norrland, den här gången manifesterat genom hjortronen längst ner till vänster. Dessutom är det symboler för Jonas andra intressen - hästar och orientering. Han pratade också om hur han hade velat ta en picknick nere vid en sjö en gång - men jag fick aldrig dit picknickfilten som planen var från början..
 
 
Här är en lite mer arbetad variant på hjorton som Jonas gillar skarpt. Han favoritfärger är dessutom grönt och blått, varför de går genom på alla naglarna. Det gröna och de vita molnen är svampat, resten är målat med en tunn nailartpensel och lack i olika varianter..
 
 
 Här är en lite mer abstrakt variant som självklart representerar norrsken en norrländsk sommarkväll. Det är en watermarble där det mesta är samma lack som grundfärgen och resten är olika gröna lack för att få fram ett grönt norrsken på tippen.
 
Som sagt - sammantaget är jag ganska nöjd med de fyra varianterna, även om jag kanske inte hade velat bära någon annan än nummer fyra som riktig manikyr. Men Jonas var glad och nöjd med "konstverken", även om han också hade föredragit nummer fyra om han skulle bära någon av dem på balen. Vi kanske får ta en ombokning till våren Jonas?
 
 

 
 
Var du med på Blå Måndag igår? Släng in en kommentar här så sätter jag ihop en länklista ikväll och uppdaterar imorgon med de jag eventuellt missar ikväll.. Det enda som krävs är ett blått bidrag publicerat idag (publiceras det idag godkänns det också för en gångs skull..=)) och en kommentar här..
 
Tjipp!

Kommentarer

  • Anki säger:

    Jag var med igår men har pimpat den till idag.
    Ditt norrsken var väldigt fint tycker jag.

    Svar: Tjusigt!
    Kul att du var med, trots att jag strulade till allting.. =)
    Tove

    2013-12-10 | 17:50:36
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Jag var med igår :)

    Svar: Kul!
    Tove

    2013-12-10 | 18:45:42
    Bloggadress: http://johannaksnaglar.blogg.se
  • Camilla säger:

    Håller tummarna för lite mer berg framåt i tiden!

    Supersnygga nailarts du gjort, vilket pyssel! Hjortronet ser ju jättefint ut och norrskenet är ju snyggt!

    Och jag var blå igår, http://colorbyte.se/2013/12/sensinity-31/

    Svar: Jodå, det blir nog mer berg än dal i framtiden tror jag.. tack så mycket för komplimangerna! Och kul att du var blå, trots allt strul!
    Tove

    2013-12-10 | 19:18:23
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Jag var med :)

    Svar: Kul att höra!
    Tove

    2013-12-10 | 20:50:56
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Lela säger:

    Alla var fina men min favorit blev nog ändå nummer tre. Det var den som kändes mest färdig och så var färgerna så harmoniska tillsammans på den.

    Svar: Det var nog faktiskt den som VAR mest färdig också.. Men tack så mycket!
    Tove

    2013-12-11 | 08:40:38
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: