NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nytt i samlingen

Kategori:

Tja, nu har det trillat in lack i samlingen minsann.. Även om det har kommit vid flera olika tillfällen så tänker jag samla allt på en gång här..
 
Först var vi på Emporia för att handla små knoppar till persiennlinorna, ni vet så att man kan få dem att stanna uppe utan att behöva linda tre meter lina runt persiennjusterarpinnsaken.. ;) (Ja, jag har renoverat och tappat bort småprylar, och inte fixat det förrän i sista stund, precis sådär som man brukar göra...) Som tur var hittade vi det på Clas Ohlsson, efter tips från Linda. Jag hade varit lite orolig för att det skulle bli dyrt, men fem ploppar och fem små hållare till persiennjusteringspinnsakerna (bästa ordet ever för Hänga Gubbe tror jag...) gick på den hutlösa summan 38 kronor.. Ja, men dåså - då kan man ju göra av med pengar på annat.. ;) 
Vi gick förbi Gina Tricot, och jag bestämde mig för att kolla efter Blue Bug, och efter Deep Sea eftersom någon hade efterfrågat den och var sugen på den.. Blue Bug fanns där och frestade mig en massa, men självklart kan man ju inte köpa bara ett lack, de har ju 3 för 99 kronor så.. ;) Jag hittade det andra lacket jag var ute efter också - eller, jag trodde det i alla fall. Tydligen så skulle lacket heta just Deep Sea och inte Deep Ocean, som tydligen inte var samma lack.. Jaja, fint är det i vilket fall som helst så..
 
 
 
 
Aqua Glitter, Deep Ocean, Blue Bug
 
När jag ändå var på Emporia kan man ju inte missa att svänga inom Sephora - sambon hade ju fått kolla i sina affärer så.. ;) Det fanns jäkligt mycket snyggt att klämma och känna på, men jag lyckades ändå begränsa mig till betydligt färre lack än jag VILLE låta slinka ner i varukorgen.. =) Först blev det fyra stycken lack från Nails Inc. Det blålila med porrkorken kunde jag bara inte låta bli och det gröna till vänster valde sambon.
 
 
 
Nails Inc Breton Mews, Cheyne Walk, Upper Brook Street och Primrose Park
 
Dessutom hittade jag ett snyggt lack från OPI som jag varit sugen på ett tag och utöver det kunde jag bara inte låta bli Sephoras eget bubbeleffektlack - ett svart lack som "spricker upp" som typ droppar när man målar det ovan på ett annat lack. Bilder på det kommer att komma lite senare, det kan jag lova! Dessutom råkade jag plocka på mig en flaska Pool Crush också, men den har jag ju redan visat upp så den kände jag inte behövde vara med i det här inlägget..
 
 
Sephoras effektlack (det blir ungefär som på korken om det silvriga är lacket under) och Tomorrow Never Dies
 
Och nu, bara för ett par dagar sen, fick jag hem ett paket i brevlådan som faktiskt fick mig att gråta lite hemma i hallen. Allra finaste Anna skickade två lack till mig från hennes första kollektion och hon träffade så rätt. Att det dessutom är de första lacken jag får för att testa (även om jag inte tror att hon hade tänkt sig att jag skulle skriva om dem här i bloggen egentligen) gör det hela ännu lite roligare. Och den allra största bonusen är nog att lacken är såååå jävla snygga och dessutom bra att lacka med (ja, utom det gröna dådå.. ;) )
 
 
 
 
 
PrettyBirdPolish Night Heron och PrettyBird.
 
Tyvärr hade flaskan till det blå lacket (kom i en likadan som det gröna) gått sönder lite i postgången men som tur var satt flaskan fortfarande ihop, så jag kunde hälla över allting i en tom lackflaska. Tur att man har sparat ett par sådana, även om jag nog hade kunnat tänka mig att offra (nästan) vilket lack som helst i samlingen för att behålla Annas Night Heron.
 
Nu är i alla fall alla lacken swatchade på sticka och införda i stashlisten, så nu får de flytta in tillsammans med de andra lacken. Skönt! Hoppas de ska trivas bra.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: