NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Depend - 258

Kategori:

Idag ska ni få se ett matt lack från Depend. Det heter något så fantasifullt som nummer 258 - Depend är riktiga tradrumpor och har inte kommit på det där att namn på lack säljer i sig.. Men men, det har vi ju avhandlat tidigare..
 
Även om inte namnet i sig är så spännande så måste jag säga att lacket är desto roligare. Det är ett sidenmatt, dammigt lila lack som torkar snabbt som attan. Enda problemet var, vilket ni nog kanske kan se på bilderna, att det var lite rinnigt och inte alls tyckte att det var en bra idé att stanna där jag ville. Istället ville lacket gärna finnas i nagelbanden, på tangentbordet till datorn och ett par droppar ville till och med hellre ligga på golvet och tjura. Jaja - varsågod, jag ska ändå flytta! ;) Och nej, det är ingen bra idé att tappa penseln när man precis tagit upp nytt lack, men lacket var lite rymningsbenäget även på egen hand... På bilderna ser ni i alla fall två lager 258 och inget topplack (utom på ringfingret då'rå!) Förutom rinnigheten var lacket lättmålat, det höll inte på och vallade sig eller så och det blev inte heller några kala fläckar. Hade det varit lite mindre rinnigt hade man nog dock klarar sig med ett lager istället för två.
 
Lacket torkar alltså matt, men jag var tvungen att kolla hur det blev i blank version också. Jag måste säga att jag föredrar det i den matta versionen. Den blanka är också helt okej, men den matta finishen är ändå det som ger lacket det där lilla extra för att skilja det från mängden så att säga.
 
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni? Matt eller blankt?

Kommentarer

  • Honi säger:

    Jag är på blankt humör så jag säger blankt! Det var inte jättespännande men väldigt klädsamt tycker jag :-)

    Svar: Ja, klädsamt är nog ordet - spännande är ju krämlack sällan.. =)
    Tove

    2013-08-27 | 21:41:31
    Bloggadress: http://honi.blogg.se
  • Camilla säger:

    Hm, den kollade jag på idag. Att de har så tråkiga "namn ja" .. men färgen är fin.

    Jag har fö nominerat dig till en award, http://colorbyte.se/2013/08/blog-your-heart-out-award/

    Svar: Ja, jag gillar färgen, men som sagt är "namnen" förjädra tråkiga.. Tack så mycket för awarden!
    Tove

    2013-08-27 | 22:08:39
    Bloggadress: http://colorbyte.se

Kommentera inlägget här: