NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

IsaDora Happy Pink

Kategori:

För en gångs skull har jag använt ett rosa lack, bara precis som det är. Det är inte direkt varje dag kan jag lova, och måste så klart dokumenteras.
 
Lacket är IsaDoras Happy Pink som jag köpte för att göra en manikyr till Breast Cancer Awareness/Rosa Bandet, men det funkade tyvärr inte till det. Men det är ett ganska trevligt lack för att vara rosa.. Jag är inte direkt en rosa tjej, men det här har den där kalla rosa tonen som funkar rätt så bra på min hudton i alla fall..
 
 
 
Här ser ni två lager Happy Pink och inget topplack. Som ni kan se är det ett skimmerlack där det syns lite penseldrag, men i verkligheten är penseldragen så pass diskreta att de inte stör mig i alla fall.
 
 
 
 
Torktiden på lacket var helt okej och något annat förväntade jag mig inte heller från IsaDoras quick dry-lack, de brukar torka på en helt okej tid. Den är däremot inte något jag känner att jag behöver nämna i så där positiv anda heller - det är inte något supersnabbtorkade vi pratar om.
 
 
Glansen är helt okej tycker jag, men hade nog blivit snäppet vassare med ett lager Seche Vite på. I just det här fallet föredrog jag att inte använda överlack, mycket just för att se hur lacket tog sig ut utan extra hjälp på traven. Penseln är IsaDoras breda som vanligt, något jag gillar men många andra ogillar..
 
 
 
 
Overall måste jag säga att det är ett helt okej lack för att vara rosa. Kanske inte det som kommer vara mest frekvent använt på mina naglar, men helt okej. ;) Det som drar ner betyget är de penseldrag som trots allt finns där och man inte kan komma ifrån. Det som drar upp betyget är nyansen som funkar bra för mig och formulan - lättmålat och man slipper städa!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Ett fint rosa lack! :-)

    Svar: Ja, well, det är... rosa... =)
    Tove

    2013-04-04 | 09:23:24
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Nailtastic säger:

    Det känns liite tråkigt, hade föredragit det utan skimret.

    Svar: Ja, jag tror att jag också hade gjort det. Och ja, trist är nog rätt känsla faktiskt. Inget att hänga i julgranen tyvärr.
    Tove

    2013-04-04 | 09:25:06
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: