NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Claudia The Slime

Kategori:

Åh, idag ska ni få se det senaste försöket att matcha jobbklockan - The Slime från Claudia. Jag har tidigare köpt två olika lack - N014 från Flormar och Limelight från ColorClub - i jakten på den perfekta nyansen, men det har misslyckats. När jag sedan var inne på ICA Maxi och handlade snubblade jag över The Slime från Claudia. En snabb jämförelse mellan flaskan och klockan, and we have a match, people! Perfekt matchning och flaskan fick självklart följa med hem.
 
Tyvärr matchade det inte lika bra när det väl var på naglarna, ungefär lika bra som de andra två lacken. Men men, de är inte lika, de bara liknar varandra, eller hur är det man säger? ;)
 
 
The Slime är ljusare än vad mina bilder visar, lite mer neongröna. Dock är bilderna hyfsat rättvisande ändå. Lacket är ett jellylack och väldigt skirt. På bilderna ser ni tre lager och det är ju en väldigt klar och tydligt VNL som inte heller verkade bli mycket mindre mellan lager 2 och lager 3.
 
 
Glansen är som ni ser väldigt fin, detta är som sagt tre lager och inget överlack. Torktiden är däremot ett skämt. Jag väntade i ungefär 45 minuter efter att jag lackat naglarna med detta, ett lager till och Seche Vite. Sedan kliade jag mig, och hela skiten gled av som en matta och lämnade bara små gröna rester kvar på tummen.. Tradigt och det fick snabbfixas..
 
 
Lacket är dock lätt att måla med och glider på fint, precis som det ska. Inga strimmor, inget kladd. Penseln är även den helt okej.
 
 
Overall - förutom att det inte riktigt matchar klockan - så är lacket ett okej lack. Det är inget jag tycker att man måste ha hemma, framför allt med tanke på torktiden, men det är inte heller en förlust att köpa det. Färgen är najs, framför allt om man har lite underkläder under och slipper VNL, och glansen är riktigt bra. Formulan är också grym.. Men ja, torktiden drar ner betyget rejält, det finns andra lack som gör samma sak fast snabbare! ;)
 
Vill man se mer grönt så kollar man in hos Karin på Grön Onsdag, där samlar hon alla fina bidrag. Vill du själv delta så lacka naglarna gröna, plåta, blogga och länka till Karin! Lämna en kommentar också, så hittar hon dig lättare!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Snygg färg är det!

    Svar: Jepp! =)
    Tove

    2013-04-03 | 09:14:12
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Synd att torktiden var tråkig, för färgen är väldigt fin.

    Svar: Ja, jag gillar färgen, jag gillar hur "IN YOUR FACE!!" den är.. =) Men torktiden var inget att hurra för - alls!
    Tove

    2013-04-03 | 09:34:21
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Sussie säger:

    Vilken härlig grön det var, men synd på torktiden. Fast man måste ju bara älska namnet :)

    Svar: Ja, jag gillar den som sagt, men inte torktiden tyvärr! :(
    Tove

    2013-04-03 | 10:50:26
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Gelic' nail art säger:

    Meeen, nu vill jag ju se klockan, också liksom ;)
    Känner igen det där med jobbig torktid, det ser klart ut och sen så åker allt av i ett kladdigt sjok bara för att man tex kliade sig..

    Svar: Gaaaah, får visa upp klockan en dag! Jag har ju som sagt två väldigt liknande lack som jag inte har visat upp än så får väl smälla på ett sånt och ta bild tillsammans med klockan.. ;D
    Tove

    2013-04-03 | 11:07:01
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Nailtastic säger:

    Trist med torktiden för färgen är härlig!

    Svar: Ja, färgen är grym. Men som sagt, jag har två stycken som är väldigt nära i färg, så det ska nog gå att lösa.. =)
    Tove

    2013-04-03 | 11:35:16
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Cactus säger:

    Körde den över vitt med riktigt trevligt resultat. Det är ett roligt lack :)

    Svar: Ja, det kanske hade varit en idé.. Då kanske den matchar klockan bättre också? Hmm, måste testas!
    Tove

    2013-04-03 | 13:53:05
    Bloggadress: http://cactusnailpolish.com

Kommentera inlägget här: