NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Äntligen!

Kategori:

Inlägget är nu uppdaterat med bilder och lite text..
 
________________
 
 
Äntligen är den min! Äntligen!
 
Igår fick jag till slut lägga tassarna på mina nya fina Harry Potter-lack från Alanna Renee. Tyvärr var ett par av lacken slutsålda när jag äntligen fick tummarna loss att köpa dem, så jag kunde inte få tag på hela kollektionen. Ännu mer tyvärr så var det ju också ett par av mina favoritlack som var slutsålda, så det var ju lite tråkigt. Det ska därför komplementhandlas lite.
 
Som de som är sugna på kollektionen vet så skeppar AR inte utanför Australien. Som tur är har jag en vän som var utbytesstudent hos oss och som kom just från Australien. Jag frågade om jag inte kunde få beställa lacken hem till honom och att han kunde skicka dem till mig sedan. "Självklart kan du det" sa han, men fortsatte med "Faaast, jag har planerat in en resa till Sverige nu förresten så beställer du lacken nu kan jag ta med dem dit istället..." Så, inte bara fick jag mina lack utan jag fick också krama om Ed för första gången på alldeles för länge! Underbart!
 
Men ja, nytt i samlingen här hemma nu är alltså:
 
Butterbeer, ett ljust orange lack med vitt glitter i olika storlekar
 
 
Chocolate Frog, en blå jelly med glitter i guld och brunt glitter i olika storlekar
 
 
Dementor, ett svart lack med grått och silvrigt glitter
 
 
Draught of Peace, ett turkost skimmerlack med silverglitter i
 
 
Golden Snitch, en klar bas emd guldglitter i olika storlekar och microglitter i silver
 
 
Hedwig, ett vitt lack med vitt, guld, brunt och svart glitter i
 
 
Horcrux, ett svart lack med gröna flakes som skiftar färg samt silverflakes
 
 
Patronus, ett vitt skimmerlack med flakes i blått och vitt
 
 
Som sagt var tyvärr en del slutsålda och saknas enormt mycket här hemma i lackhyllan. Dels för att det hade varit så härligt att ha hela samlingen när man ändå fick tag på den men framför allt för att det är så JÄDRA snygga lack! Dessutom är grönt favoritfärgen och typiskt nog var de två gröna lacken bland de slutsålda. Förutom det så känns det som att dessa lacken är så sjukt väl uttänkta med namn och utseende.. De som saknas här hemma är:
 
 
Avada Kedavra, en ljusgrön jelly med vitt glitter i olika storlekar
 
 
Drink of Despair, en mörkare grön jelly med smaragdgrönt glitter i
 
 
Fawkes, ett rött jelly med glitter i rött och guldigt holo
 
 
Stupefy, en röd bas med vitt glitter i olika storlekar.
 
Framför allt saknar jag Avada Kedavra och Drink of Despair.. Och så kanske Fawkes... Kanske Stupefy också.. =) Slutsats - alla fyra ska definitivt få hitta hem till mig när de kommer till internethandlarna! Då ska jag dessutom passa på att köpa på mig ett par extra av hennes andra lack, som verkar helt fantastiska!
 
Alla bilderna i det här inlägget är lånade från http://www.alannarenee.com/collections/magical-world. I kommande inlägg när jag visar upp lacken kommer jag att använda egna bilder, men nu kändes det mest rätt att visa upp Alannas egna bilder då de verkligen visar lacken som de ser ut, mycket bättre än jag kan fixa här hemma. 

Kommentarer

  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    Iiiih! Jag hoppas du fortfarande kan tänka dig byta ett då..? Du hade dubletter va?

    Svar: Jepp, vi får prata om vilket! =)
    Tove

    2013-04-20 | 15:47:10
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • Sussie säger:

    Jag har inte sett lacken, men av beskrivningarna att döma så är namnen på lacken riktigt passande och fyndiga. Ser fram emot att se dem swatchade :)

    Svar: Ja, namnen är väldigt passande till utseendet också faktiskt.. Ska bli kul att testa alla! =)
    Tove

    2013-04-21 | 12:50:31
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog säger:

    Dom ser super härliga ut!

    Svar: Det ÄR de! =)
    Tove

    2013-04-26 | 23:40:47
    Bloggadress: http://tezzilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här: