NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Fredagsfin

Kategori:

Så, ikväll är det dags för den årliga höstfesten med gamla gänget. Ett väldigt studentikost tilltag - folk klär upp sig i smoking/mörk kostym/cocktailklänning, fixar håret och gör sig riktigt, riktigt fina. Sen går man och äter tre rätters middag och de flesta brukar bli hyfsat fulla och odrägliga. Det brukar vara ganska få klänningar som klarar sig från några fläckar, och många smokingflugor som mystiskt försvinner.. ;)
 
Själv ska jag ha en knallrosa klänning från H&M (som sagt, fläckar..)  och vågar inte ge mig på att matcha klänningsfärgen perfekt. Därför blir det INTE rosa naglar. Istället föll jag pladask för en manikyr jag såg på en nagelblogg - måste tyvärr erkänna att jag inte minns vilket, så du som gjort denna tidigare - tack för inspon och du får gärna hojta till så kan jag länka till dig! - och har nu återskapat den till ikväll!
 
Basen är gjord med Depend #293, ett matt lack i silver/rosatonat vitt. Över det är det målat först ett lager med Kiss svarta nailartlack och sedan ett lager Flormar Pretty #P30, ett svart jellylack. Dependlacket är sedan förstärkt med China Glazes Matte Magic, medan den svarta halvan fick hjälp av Seche Vite. Längs kanten mellan svart och vitt applicerade jag sedan pärlor från Panduro i tre olika storlekar, med hjälp av nagellim, pincett och en jävla massa tålamod. Nu får vi bara hoppas att det håller hela kvällen!
 
Här kommer lite bilder..
 
 
 
 
 
 
Matchat med kvällens outfit!
 
Nu så här när jag är klar känns det som om det kanske är lite over the top, men ja - nu får det va'så! 
Innan det är dags för fest ska håret fixas också - frisören får troligtvis hyfsat fria händer, så vi får väl se vad som blir kvar av dryga halvmetern hår.. Och skor måste bestämmas och fixas.. Och sminket! Ingen rast, ingen ro!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Sååå fint! Lite nyfiken, hur var hållbarheten på denna lackning?
    Hoppas att du hade en kul fest!

    Svar: Jag vet inte, jag tog bort den på lördagen! ;) Den var väl inte så praktisk kan vi säga, det var inte en så bra idé att ha den på jobbet, med mycket upp och ner i fickorna med händerna. Men på lördagen hade jag tappat två pärlor om jag minns rätt.
    Tove

    2012-11-12 | 10:24:35
    Bloggadress: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: