NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Fotograferingsproblem..

Kategori:

Åh, har varit missnöjd med mina bilder till bloggen, eftersom de inte återger rätt färger ungefär hur jag än gör. Så idag tänkte jag att jag skulle byta ut mina vanliga glödlampor mot glödlampor med "dagsljus"-funktion. Det kan jag säga blev kiss kass värdelöst. Färgåtergivningen blev ungefär hundra gånger sämre. Så det var ett ganska misslyckat inköp. Och inte funkade mina gamla glödlampor heller, så det blev inga bilder alls av mitt vackra Color Club Powerplay som det var tänkt. Istället får jag väl köra en arkivbild antar jag, den här gången blir det nail art i form av blommor gjorda med one stroke. Har testat ett par gånger, men blivit hyfsat nöjd två av dem, så pass nöjd att det faktiskt blev bilder av det.
 
Tyvärr blir det bara hyfsat kassa bilder från min iPhone, men förhoppningsvis duger väl det också. Inte tänker jag be om ursäkt för det i alla fall, det får vara slut på att be om ursäkt för saker som inte är perfekta - i den svenska bloggkretsen verkar det där med elaka kommentarer ändå väldigt sällsynt som väl är!
 
Första försöket..
 
Andra försöket..
 
Helt klart en teknik jag känner att jag behöver öva på mer, men detär kul i alla fall! Värt att testa för er som sitter med akrylfärger hemma och inte riktigt vet vad ni ska hitta på för något!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Men guuud har du målat de där blommorna själv alltså?? De är ju skitfina!! Är det inte svårt, speciellt när du målar med den handen som du inte skriver med? Riktigt snyggt mönster iaf.

    Svar: Ja, jag har målat dem själv. Visst är det lite pilligt, men bara man tar det lugnt och försiktigt så går det bra. Har du själv testat one stroke?
    Tove

    2012-11-14 | 08:30:47
    Bloggadress: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/
  • Anja säger:

    Dra mig baklänges! Shit vad duktig du är! Jag har inte ens fattat hur ma lyckas med detta!

    Svar: Övning, övning och övning. Har du testat någon gång? Bilder?
    Tove

    2012-11-15 | 16:36:48
  • Anja säger:

    Nej gud nej! Jag kan inget sånt!

    Svar: Kolla på lite, eller ett antal, tutorials på youtube och testa dig fram, jag hade aldrig gjort det innan den gången jag gjorde de gröna naglarna.. Och tro mig, det ÄR enklare än det ser ut, och enklare än det känns första gången man testar.. Klart du också kan!
    Tove

    2012-11-15 | 22:30:28
  • Anja säger:

    Driver du med mig eller! De gröna var ju grymma! Första försöket? Helt galet begåvad ju! Ja... Ska fundera på det... Men du har gjort i akryl om jag fattar rätt. Det duger inte med vanligt lack? ;)

    Svar: Ja, det var första försöket... Jag vet inte, man kan kanske göra det med lack också, men tror inte att det blir lika bra faktiskt. Men akryl är ju vare sig svårt att få tag på eller dyrt - det kan du köpa på Pandoru, Clas Ohlsson eller vilken hobbyaffär som helst. Tror jag köpte mitt set för typ 50 spänn eller så på CO. Och sen en smal, platt, pensel till det. Sen är du kittad.
    Fördelen med akryl är att du kan tvätta bort det med vatten om det inte blir bra, vilket innebär att man inte måste börja om från början med lack och grejjer.. =)
    Tove

    2012-11-16 | 13:15:10
  • Anja säger:

    Jaha, men hur håller det då då? Då kan du ju inte vara i vatten alls väl?

    Svar: Ah, missade att säga det. För det första är det mest när färgen är nymålad som man kan ta bort den med vatten, det blir svårare när det har torkat. För det andra - när du är nöjd så lackar du över med överlack. Låt det torka lite bara, så att inte färgen blöder ut..
    Tove

    2012-11-16 | 19:59:20
  • Lela säger:

    Andra försöket var jäkligt snyggt! Du har talang för one-stroke!!:)

    Svar: Åh, tack! Får väl köra det på en nail-art sunday nån gång.. ;) Känner dock att jag behöver öva en hel del till för att bli riktigt bra och säker på det..
    Tove

    2012-11-17 | 23:22:22
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: