NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Depend 035

Kategori:

Så fortsätter vi med resan genom lacken - det blir mycket avbrott här... Depend 035 står näst på tur. Detta är ett lack jag inte har en aning om varför jag köpte, troligen till något särskilt tillfälle eller för att göra nailart. Oavsett vilket så tror jag inte att det funkade som det var tänkt.

035 är ett gult lack, nästan åt det neongula hållet. Färgen påminner allra mest om en gul övertstrykningspenna. Formulan är bra, lacket är väldigt snällt att lacka med. Färgen glider på bra utan några problem. Likaså är penseln bra och lättarbetad. Lacket torkar väldigt fort, vilket är tur då färgen är väääääääldigt skir och har otroligt dålig täckning. Efter första lagret ser mina naglar ut ungefär som om jag hade målat dem med en gul överstrykningspenna, lite sådär som jag gjorde när jag var mindre och nagelbitare. Även efter andra lagret är det mest detta det påminner mig om - rent allmänt är det väldigt liten skillnad mellan ett och två lager. På bilderna är det tre lager, och som ni kan ser har jag fortfarande en väääldigt tydlig VNL*. Vill man ha det här lacket kan jag alltså rekommendera underkläder, i detta fallet lämpligen vitt lack, för att få en täckning och sedan 035 för att få färgen. Till rätt tillfället kan jag tänka mig att det är rätt fräckt, här hemma åkte det av ganska fort.

 


 
 
 
 
 
Nu väntar jobbet - fyra 10timmarsdagar to go. Risken finns att det blir någon/några dagar utan inlägg. =/
 
Ciao!
 
_________________________________
*) VNL - när man ser kanten mellan den fria kanten och nagelbädden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: