NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Glittergradient

Kategori:

Tja, blå måndag. Jag har funderat lite på hur fenomenet uppstod och kan tänka mig att det är människor som känner sig lite, lite nere när de ska börja jobba igen och alltså "feeling blue". Med tanke på mitt jobb så blir blå måndag därför lite konstigt för mig, dels för att jag har så oregelbundna arbetstider att måndagar lika gärna kan vara mitt i helgen som första eller sista arbetsdagen och dels för att jag väldigt sällan känner mig nere när det är dags att gå till jobb. Ja, eller inte mer än det dåliga morgonhumöret dådå! ;)
 
Men ja, alla anledningar att fixa naglarna är ju vettiga anledningar, och självklart vill jag ändå vara med på blå måndag hos Mrs Data även denna veckan.
Det blir lite upprepning från det andra inlägget idag - fast i en najs kombo. Här ser vi L.A.Colors Wired tillsammans med Colors Clubs Sexy siren. För vem säger att blått måste vara deppigt? Här är det knall, bang och pop som gäller! (Och ja, jag har varit ledig idag, börjar jobba igen imorgon...)
 
 
 
 
 
Nu blir det till att kolla in de andra bidragen hos Mrs Data, och sen väntar sängen!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Mrs Data säger:

    Fast jag döpte det till Blå måndag efter New Order-låten "Blue Monday". Lyssnade på den senast i morse. :)

    Svar: Ah, det var bara min egen, felaktiga, tolkning dådå. Har hört många prata om Blue Monday i min tolkning och aldrig riktigt förstått det. Trivs man inte på jobbet kanske man ska fundera på att byta? ;)
    Tove

    2012-11-05 | 20:45:15
    Bloggadress: http://mrsdata.blogspot.com
  • Mrs Data säger:

    Jag tror inte alls att din tolkning är ett dugg felaktig, och kan verkligen hålla med om att man kan ju hitta något annat att göra om man inte trivs på sitt jobb (så kan jag få det). Uttrycket "blå måndag" kommer ju någonstans ifrån, och jag gissar att låten är inspirerad av det uttrycket. Fast jag inspireras mer av låten. För den är tokbra. :)

    2012-11-06 | 08:41:18
    Bloggadress: http://mrsdata.blogspot.com

Kommentera inlägget här: