NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Arkivinlägg

Kategori:

Eftersom det igår blev en 14timmars arbetsdag och det blir likadant idag så fuskar jag lite och slänger upp ett arkivinlägg idag. Ikväll ska jag försöka hinna med att lacka om naglarna ordentligt och lägga upp ett aktuellt inlägg. 
Här blir det en av mina favoritvarianter av manikyrer, i alla fall när man får till det bra, water marble. Det ser otroligt avancerat ut på naglarna, men i verkligheten kräver det bara ganska mycket lack och mängder av tålamod.
 
I den här varianten har jag använt två olika lila lacker - idag kan jag tyvärr inte riktigt minnas vilka, jag tror dock att i alla fall ett av dem är från Depend. Lackerna har doppats växelvis i en liten skål med rumstempererat vatten - så att lackerna bildar som en måltavla/bulls eye - och jag har sedan med hjälp av en tandpetare gjort mönster i lacket. Fingret doppas sedan ner med nageln hyfsat parallellt med vattenytan. Vattenytan rensas på överflödigt lack och sedan tas fingret upp och lacket som fastnat på huden runt nageln tas bort. För att underlätta processen kan man antingen använda vanlig tejp och maskera runt nageln - precis som när man målar - eller, vilket jag har upptäckt är enklare och smidigare, så smörjer man in huden runt naglarna med ett lager vaseline. När man sedan torkar bort vaselinet följer lacket också med. På så sätt slipper man dels tejpningen och man kan få en mer precis maskering och dels slipper man sitta med tejpade naglar och fippla. Som en bonus blir huden runt naglarna dessutom insmord och fin.
 
 
 
 
Water marbles kan göras i en mängd olika varianter, beroende på hur man gör mönstret. Inget sätt är rätt eller fel och det charmiga är att ingen nagel blir den andra precis lik. Nedan följer lite bild med olika exempel gjorda på tippar.
 
 
 
 
 
 
Som sagt, jag gillar watermarbles!
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: