NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Facit till nailarten

Kategori:

Det har efterfrågats ett facit till mina varumärkesnaglar från i söndags. De flesta verkar ha haft hyfsat bra koll på många av märkena, men vissa verkar ha varit svårare än andra. Kan också meddela att vissa var svårare att måla än andra också. ;)
 
Vi tar dem väl en och en..
 
Som flera gissade så är detta loggan för BMW.
 
 
Denna var lite svårare, men loggan tillhör Thai Airways
 
Vänster långfinger var IKEAs logga. Någon gissade på Lidl, deras logga är visserligen lite lik, men kvadratisk/rund och inte rektangulär/oval.
 
 
På vänster pekfinger återfanns loggan för Svanens miljömärkning. När jag väl målat den insåg jag att jag hade målat den med sex ränder istället för åtta som det är i loggan, men budskapet verkar ha framgått ändå!
 
 
Vänster tumme visar upp loggan för MasterCard - dock utan texten.
 
 
Höger tumme visar upp NIKEs logga, även denna utan text..
 
 
Höger pekfinger innehöll loggan för Statoil, om än en något utdaterad sådan numera tydligen
 
 
Här blev klockan mycket, och mitt bildprogram strulade alldeles för mycket så nu blir det bilderna var för sig och inte ihopsatta..
 
Här syns loggan för KFUK-KFUM, även denna utan text
 
 
Facebook såklart!
 
 
Sista nageln var självklart Apples logga.
 
 
Nu är det hög tid för denna madamen att krypa till kojs! Men innan jag gör det vill jag bara göra er uppmärksamma på att Musikhjälpen nu är igång och samlar in pengar för att barnen i slummen ska ha tillgång till rent vatten! Passa på att önska din favoritlåt, eller skänk en slant till någon av alla de insamlingar som pågår för olika sammanslutningar!  Hjälp till att göra en skillnad!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Thai Airways, hade jag aldrig kommit på hur länge jag än hade fått fundera;)

    Svar: Nej, det är väl kanske inte den vanligaste loggan här hemma i Sverige.. =)
    Tove

    2012-12-14 | 20:33:39
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: