NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Depend 144

Kategori:

Ett snabbt inlägg innan det är dags att sova. Jobb läskigt tidigt imorgon, men var lugna - det finns ett tidsinställt inlägg om nailarten, så jag kommer att vara med hos Lela.
 
Dagens inlägg är ur arkivet, men följer temat för den julkalender som snurrar runt i nagelbloggsvärlden. Dagens tema var rött, och blodrött ska det bli! Eller ja, mörkt rött med dragning åt lila.
 
Depend 144 är lacket som syns på naglarna nedan, men precis som vanligt är färgåtergivningen ganska kass. Bilderna är tagna i skånskt novemberdagsljus och lacket har en tydligare dragning åt lila än vad som syns på bilderna.
 
Formulan var riktigt svår och jobbig att måla med, men det är långt ifrån säkert att det beror på Depend, lacket har stått ett tag i hyllan och som ni kan se på bilderna så är det lite intorkat. Löste upp det bäst jag kunde med Seche Vite restore och det blev i alla fall målningsbart. Torktiden har jag svårt att säga något om, jag lät det nog aldrig torka innan jag tog bort det igen - färgen var ingen favorit hos mig. På bilderna är det tre lager och inget topplack. Som ni kan se är det fortfarande en viss VNL, men är inte säker på att det hade varit det med ett outspätt lack..
Den rosa färgen ni ser i nagelbanden/runt naglarna är från Color Clubs Powerplay..=)
 
 
 
 
 
 
 
Blodrött känns lite passande idag också - lyckades skära av en del av lillfingertoppen på en mandolin när jag skar lök idag. Aj som fasen, och jädrar vad det blöder. Dock klarade jag nageln, så man får väl vara glad för det lilla. Nu ska jag nanna!
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: