NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå måndag: L.A.Colors Sea Siren

Kategori:

Så var det måndag igen. Självklart är det blå måndag, nu när lillfingret utan större problem tillåter omlackning (och framför allt borttagning av lack då..).
 
Inspirerad av snygga manikyrer som visats upp de senaste dagarna, bland annat av Elin kände jag för att göra en snygg glittergradient. Min är inte alls lik Elins, men inspirationen till att göra den kommer från henne.
 
Som baslack valde jag att använda Sea Siren från L.A.Colors som jag visade upp här. Till skillnad från när jag swatchade det på tipp så var det nu precis så underbart som jag hoppades och trodde när jag köpte det. Det är ett turkost lack med ett skimmer i turkos och grönt. På naglarna blev det inte alls så platt och tråkigt som jag skrev i swatchen. Att det dessutom var fantastiskt enkelt och skönt att måla med är en stor fördel. Med lite omsorg kan man använda detta som en onecoater. Ja, det täcker alltså på ETT lager. Själv valde jag att använda två, eftersom jag kladdade till det lite vid målningen.
 
Som gradient svampade jag på Sexy Siren från Color Club med hjälp av en liten bit kökssvamp. Ett mestadels blått glitter som går lite i turkos och dessutom är liiite prismatiskt i vissa vinklar. Själv gillar jag verkligen matchningen och är faktiskt riktigt nöjd med min gradient för en gångs skull..
 
 
 
 
 
Som bonusbild idag får ni den första officiella bilden på min naturliga tumnagel på höger hand. Sista nageln att växa ut och bli lång nu - snart kan jag äntligen lägga epitetet nagelbitare bakom mig! ÄNTLIGEN!
 
Den har en liten bit kvar, men med tanke på att den var hälften så lång när det var som värst så!
 
 
Facit på gårdagens utmaning kommer i morgondagens inlägg. Många loggor är tagna, men det finns en del kvar att gissa på! Go, go, go!
 
Nu ska jag nanna, imorgon kommer elektrikern och ger mig äntligen ett helt fungerande kök! Yay!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: